Annonce
Annonce
Annonce
Debat 3. mar. 2012 KL. 21.03

Vores sundhedsvæsen er blevet markant bedre

Oppositionslederen blander sig i læserbrevsdebat om sundhedsvæsenet.

send

Send artikel

Til:

(E-mail, adskil flere med komma)

Fra (E-mail): Besked:
print

En bredside i læserbrevsform mod den tidligere regering og forhenværende statsminister Lars Løkke Rasmussen har fået oppositionens leder til at tage til genmæle på politiken.dk's debatsider.

»VK-regeringens sundhedsreformer (ikke mindst det udvidede frie valg) har gjort sundhedsvæsenet bedre: Flere behandles, de behandles hurtigere, ventetiderne er kortere, og behandlingskvaliteten er øget. Det skyldes ikke mindst, at vi har sat patienten først. Før det frie valg var patienten 100% afhængig af systemet«, forklarer Venstre-formanden i en kommentar til et indlæg skrevet af debattør Peter Bach fra København S.

LÆS INDLÆGGET HEREr Venstres privatiseringsdrøm af sundhedsvæsenet den rette vej at gå ?

Den københavnsker læserbrevsskribent har mødt sygehusvæsenet som patient, og hans indlæg bygger blandt andet på personlige observationer.

»Jeg har selv oplevet Løkkes politik på området, jeg ventede 4 1/2 måned med en håndskade i 2009, og fik oplyst, at jeg var kommet til på 3-4 dage, hvis jeg havde haft en sundhedsforsikring, og sådan et samfund ønsker jeg ikke i Danmark«, skriver Peter Bach.

Men nu afviser Lars Løkke Rasmussen altså, at den tidligere regering skulle have haft et ønske om at skabe et a- og b-hold i sundhedsvæsenet.

»Jeg kunne ikke drømme om at privatisere det danske sundhedsvæsen. Et velfærdssamfund kendes på, at alle - alle! - har adgang til effektiv sygdomsbehandling uanset social baggrund. Vores sundhedsvæsen er ikke perfekt. Men det er blevet markant bedre«, konkluderer den tidligere statsminister i sit indlæg.

VÆR MEDBliv debattør på politiken.dk

Annoncer