Komikeren Ane Høgsberg

Komikeren Ane Høgsberg

Brevveksling med en dårlig feminist: »Jeg holder på, at en dårlig feminist er bedre end en ikke-feminist«

En rigtig feminist må ikke synge med på Suspekt og L.O.C, men hvad nu, hvis man kan hele ’Sl!k’ og ’Undskyld’ udenad?

Debat
FOR ABONNENTER

1. Kære Ane.

Du arbejder på et comedy-show i øjeblikket, der hedder ’Dårlig feminist’. Det lyder jo ret sjovt, og også lidt alvorligt, da den feministiske debat i disse år handler en del om at fortælle andre feminister, at de er nogle dårlige feminister. Det virker lidt som en lussing, man ikke har lyst til at gå ind i. Hvornår føler du dig som en dårlig feminist? Og hvad er egentlig en dygtig feminist? KH Ditte

2. Hej Ditte.

Du har helt ret, jeg skal lave mit allerførste soloshow – og jeg er ved at pisse i bukserne af ren nervøsitet. Jeg føler mig tit som en dårlig feminist. Både fordi jeg har de holdninger, jeg har, men også i helt lavpraktiske ting, som f.eks. musik. En rigtig feminist må ikke synge med på Suspekt og L.O.C, men jeg kan hele ’Sl!k’ og ’Undskyld’ udenad. Hmm ... Jeg synes jo, at DU er en dygtig feminist – og jeg er – faktisk alle, der er enige i feminismens grundprincipper, men det kan nogle gange godt føles’ som om der er enkelte, der tager patent på, hvordan man er rigtig feminist. Hvilke bøger man skal læse, hvilke film man skal se, hvilke komikere man må grine af, og hvem man skal stemme på. Giver det mening? DBH. Ane

Prøv Politiken i en måned for 1 kr.

Med et digitalt abonnement får du fuld adgang til politiken.dk og e-avisen leveret hver aften.

Kom i gang med det samme

Mest læste

• Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce