PR-foto
Foto: PR-foto

PR-foto

Debat

Svar fra Ninka: Jeg er den ubehagelige sandhed, som mange ikke vil høre 

Det er mere krævende at kæmpe for sit barn end at tro på forældet viden og andre forældres bitterhed. Ninka-Bernadette Mauritson svarer her på kritikken af hendes udsagn omkring autistiske børn.

Debat
FOR ABONNENTER

Det kom engang bag på mig, at forældre med autistiske børn er de mest hidsige modstandere af muligheden for at få deres børn ud af de symptomer, der følger med.

Det gør det ikke længere. Det kan gøre ondt at høre, at ens barn kunne have haft det bedre, når nu man har forliget sig med dommedagsprofetier og coping-strategier, pictogrammer og aflastningstimer. Hvilket er det eneste, man får tilbudt i det etablerede system. Jeg ved det. Jeg har været der selv, da min søn blev diagnosticeret på Bispebjerg Børnepsykiatrisk Center.

Det ville være rart, hvis den mulighed (autismesymptomer kan fjernes) kunne afskrives, fordi Ninka er en tosse, der engang havde et projekt ved navn 'Sex Love and Happiness' sammen med en italiener og blev kritiseret af Sundhedsstyrelsen i 2008.

Men desværre. Jeg ville ønske, jeg kunne fjerne det ansvar og den mulighed og påtage mig rollen som tosse, så vi alle sammen kan få fred til vores happy meal på McDonald's, som en far til en autistisk søn var ved at få galt i halsen, da han så mig i en avis fortælle, at lige netop junkfood var en af de ting, vi holdt op med i min familie. For at få vores søn ud af symptomerne.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Prøv Politiken i en måned for 1 kr.

Med et digitalt abonnement får du fuld adgang til politiken.dk og e-avisen leveret hver aften.

Kom i gang med det samme

Mest læste

• Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce