Anmassende telefonsælgere må ikke afslutte samtalen. Derfor kan sådan en nej tak-proces fortsætte i det uendelige. (Arkivfoto)
Foto: Finn Frandsen

Anmassende telefonsælgere må ikke afslutte samtalen. Derfor kan sådan en nej tak-proces fortsætte i det uendelige. (Arkivfoto)

Debatindlæg

»Jeg havde pludselig fat i den lange ende og kunne holde den forsvarsløse sælger bundet til telefonen i en uendelighed«

Debatindlæggets forfatter bliver ringet op af lokkende sælgere, der ikke må afslutte samtalen, uanset hvor meget han afviser køb.

Debatindlæg
FOR ABONNENTER

Det startede med en udenlandsk opringning på telefonen, som jeg med en vis lettelse genkendte som en italiener, der ville sælge mig italiensk mad.

Lettelse, fordi jeg er blevet ringet op derfra et par gange før uden at lade mig lokke til noget. Det hænder dog, at jeg lader den håbefulde sælger fremføre sit ærinde, før jeg venligt, men bestemt, takker nej til at købe noget.

Som nu for et par år siden, da en sælger fra Forbrugerrådet Tænk tog mig det ilde op, at jeg først lyttede beredvilligt til hans lange salgstale og derefter efter lidt pres måtte indrømme, at det mest var af nysgerrighed efter at studere hans salgsteknik.

»Det er godt nok dårlig stil,« sagde telefonsælgeren, før han smækkede røret på. Det er, så vidt jeg husker, første gang, jeg er blevet skældt ud af en telefonsælger.

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent og få fuld adgang til Politiken i en måned for bare 1 kr.

Bliv abonnent for 1 kr

Mest læste

• Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce