Det er dokumenteret til ulidelighed, at integrationsministeren er stort set faktaresistent, og at der i Integrationsministeriet ikke findes en nedre grænse for populisme og demagogi, skriver Sune Gylling Æbelø.
Foto: Inger Støjbergs facebookside

Det er dokumenteret til ulidelighed, at integrationsministeren er stort set faktaresistent, og at der i Integrationsministeriet ikke findes en nedre grænse for populisme og demagogi, skriver Sune Gylling Æbelø.

Debatindlæg

Kommunikationschef: Kære statsminister. Du har en integrations-minister, som kastede en othellolagkage direkte i ansigtet på verdens absolut svageste mennesker

Vil du, Lars Løkke, huskes som statsministeren, der satte kikkerten for det blinde øje, imens integrationsministeren med stort smil og lagkage dansede på krigsgrave i takt til tvivlsomme vælgersegmenters hurraråb?

Debatindlæg
FOR ABONNENTER

Kære statsminister.

Jeg henvender mig i en ikke synderligt velbegrundet, men dog endnu eksisterende forhåbning om, at din etiske habitus er af en anden og ædlere beskaffenhed end din integrationsministers.

Jeg anklager din minister for med vidt åbne øjne at handle stik imod, hvad der må forventes at være både i hendes opdrag og i nationens interesse, nemlig at fremme integrationen. Det er derfor din opgave at bringe hende til orden og tøjle hendes eskalerende McCarthy-raid imod verdenssamfundets i forvejen mest udsatte mennesker; krigens overlevende ofre.

Jeg ville have forsvoret, at jeg nogensinde skulle få behov for følgende absurde sætning i en tid, hvor et stort antal flygtninge fremdeles drukner i Middelhavet eller sidder og hensygner i kz-lignende lejre i eksempelvis Tyrkiet, Ungarn og Grækenland. Men her kommer den altså:

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Prøv Politiken i en måned for 1 kr.

Med et digitalt abonnement får du fuld adgang til politiken.dk og e-avisen leveret hver aften.

Kom i gang med det samme

Mest læste

• Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce