»Jeg håber ikke, regeringen lykkes med at skære i børnepengene på den ulige måde, de foreslår«, skriver Michelle Bertelsen, der har 9 børn.
Foto: Louise Herrche Serup

»Jeg håber ikke, regeringen lykkes med at skære i børnepengene på den ulige måde, de foreslår«, skriver Michelle Bertelsen, der har 9 børn.

Debatindlæg

Mor til 9 i debatindlæg: Mener regeringen, mine børn er mindre værd, siden de ikke skal have børnepenge?

Hvis der kommer et loft over børnepengene, mister vi 73.695 kr. årligt. Regeringens forslag er skævt og urimeligt.

Debatindlæg
FOR ABONNENTER

Jeg håber ikke, regeringen lykkes med at skære i børnepengene på den ulige måde, de foreslår.

I udkastet til finansloven vil de kun give de to første børn børnecheck som i dag. Det tredje barn vil få 75 procent af det beløb, de får i dag. Og resten af børnene skal intet have. Men hvorfor skal alle børn ikke have lige muligheder, når det kommer til offentlige midler?

Vi har 9 børn mellem 4 måneder og 13 år. Så vi får 30.072 kr. hvert kvartal eller 120.288 kr. årligt i børnepenge. Hvis der kommer et loft over børnepengene, så man kun får til 2,75 barn, mister vi 73.695 kr. årligt. Et tab på 6.140 kr. pr. måned, hvis vi tager udgangspunkt i, hvad vi får i år – beløbet falder nemlig med børnenes alder.

Det er en nedgang på omkring 60 pct. Jeg kender ikke til andre offentlige tilskud eller understøttelsesordninger, der nogensinde er blevet beskåret så voldsomt.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Bestil inden 3. oktober: Få ubegrænset adgang resten af 2017 for kun 299 kr

Eller prøv én måned for 1 kr.

Kom i gang nu

Mest læste

• Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Podcast: Esther levede i to timer

Hør Marianne og Stephan fortælle om at miste deres datter, Esther, der blev født alt for tidligt.
    Om sorgen, tomheden og om ikke at blive opfattet som forældre.

Lyt til 'Mit usynlige barn, Esther'Plus En - Politikens podcast om livet med børn

Annonce