Jeppe Lund Groth sagde jobbet op og tog til Caribien med familien, hvor de boede i 6 måneder. Han vendte hjem med fornyet motivation og en vished om, at han var på rette vej.
Foto: Privatfoto

Jeppe Lund Groth sagde jobbet op og tog til Caribien med familien, hvor de boede i 6 måneder. Han vendte hjem med fornyet motivation og en vished om, at han var på rette vej.

Debatindlæg

Tidligere direktør tog en pause på 6 måneder: »Det er helt misforstået at tro, at vi skal kunne være gode forældre og præstere karrieremæssigt samtidig«

I stedet skal vi fokusere på en ting ad gangen og tage pauser, der giver plads til refleksion.

Debatindlæg
FOR ABONNENTER

Begrebet work-life-balance bliver gang på gang fejlfortolket, når folk tror, at det handler om at finde en ligelig balance mellem karriere og fritid. Det gør det ikke. Vi skal skabe balance ved at tage en pause indimellem.

En pause kan gøre underværker og er grundlæggende nødvendig for, at vi kan præstere på arbejdet, i familien – i vores liv.

Jeg har selv taget en pause. Ikke en af de der 5-minutters pauser ved kontorets kaffemaskine, men en pause på 6 måneder. Under palmernes skygge ved det turkisblå vand på en øde ø i Caribien.

For at forstå min baggrund skal vi tilbage til der, hvor det hele begyndte. Nemlig med en stejl karrierekurve med masser af succes. Jeg havde en drømmekarriere, hvor jeg efterhånden havde oparbejdet så meget goodwill, at jeg fik tilbudt den ene spændende opgave efter den anden.

Prøv Politiken i en måned for 1 kr.

Med et digitalt abonnement får du fuld adgang til politiken.dk og e-avisen leveret hver aften.

Kom i gang med det samme

Mest læste

• Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce