Debatindlæg

Frustreret pendler: Her kommer 20 bud på 'takt og tone' i det offentlige transportrum

Højlydt smasken og tasker over det hele. Manicure og strømpefødder. Larmende FaceTime-samtaler og parfumestank. Vi må kunne gøre det bedre, når vi færdes i den kollektive transport!

Debatindlæg
FOR ABONNENTER

Jeg efterlyser hermed et kodeks for god ‘takt og tone’ i det offentlige transportrum. Alt det rum hvor mere end én person befinder sig. Det være sig fly, tog, busser og færger, som jeg selv benytter næsten dagligt.

Until then, så forfatter jeg hermed min egen 'Takt og Tone' af ren frustration over, at det åbenbart er ufattelig svært at gætte sig til, hvad der er god stil, og hvad der simpelthen er ulideligt for andre, når man deler kupé og transportmiddel med andre. Skriv gerne selv videre.

De 20 bud på takt og tone:

1. Overdreven brug af parfume er no go. Der er ingen steder at flygte hen, og det ser mærkeligt ud og er ret anstrengende at holde sig for næsen eller kun trække vejret igennem munden i fire timer.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent og få fuld adgang til Politiken i en måned for bare 1 kr.

Bliv abonnent for 1 kr

Mest læste

• Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce