Foto: Miriam Dalsgaard
Debatindlæg

Cafémedarbejder til Sara Omar: Tak for at fortælle om vold mod muslimske kvinder. Det sker også for os kristne kvinder

Min kristne familie fra Jylland slog og nedværdigede pigerne, fordi de blev set som en skuffelse at få fremfor drengebørn, skriver Karen Pedersen.

Debatindlæg
FOR ABONNENTER

Kære Sara Omar.

Du er om nogen hende, der holder lyset oppe for os piger og kvinder i en meget mørk tid. Jeg er dig så taknemmelig.

Du siger tingene, som de er, med risiko for udstødelse. Endda med en risiko der kan koste dit liv. Du er så modig. Jeg bliver meget berørt af at høre og se dig, og jeg mærker mig dine ord, der er så fulde af klogskab. I øvrigt ser jeg meget frem til at læse din bog.

Der, hvor jeg er vokset op, fik vi også tæsk. Det var ikke noget, man ligefrem gik og pralede af. Men det var helt 'normalt', at forældre var krænkere, og at deres vilje blev trumfet igennem med tæsk, mere tæsk eller endnu mere tæsk, også selv om man var en lille pige.

Jeg er også fra en tid, hvor det var en skuffelse, hvis en far ikke fik en dreng som sin førstefødte. Men når det nu ikke kunne være anderledes, så havde han fået en 'lillemor' til resten af flokken. Storesøstre blev således udnyttet som barnepiger igen og igen.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent og få fuld adgang til Politiken i en måned for bare 1 kr.

Bliv abonnent for 1 kr

Mest læste

• Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce