Tegning: Mette Dreyer

Tegning: Mette Dreyer

Klummer

Et brev til Bjarne – og andre tastaturkrigere

Hvorfor racisterne ikke må ignoreres. Og hvordan den demokratiske debat kan ende som den store taber.

Klummer
FOR ABONNENTER

På dit profilbillede sidder du, Bjarne, idyllisk i vandkanten ved en strand sammen med det, der ligner dine tre små døtre. Du smiler til kameraet. Mit gæt er, at du er en helt almindelig dansker.

Men helt almindelige danskere har jo også følelser, og forleden var du fyldt til randen med dem. Du var rasende. På mig. Så du sprang til tastaturet og skrev følgende besked på Facebook:

» Jakob Sheikh mor var tidligere en luder fra Vesterbro. hun elskede at blive bollet i anus at nogle perkere. en dag smuttet pikken i din mors luder hul med lort på spidsen og du Jakob blev et brunt svin i danmark«.

Kort forinden havde du tilføjet i en anden besked, at min mor er en »simpel luder for dine fætter og onkeler«, at hun bliver tæsket af min far, og at hun i øvrigt er på førtidspension.

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent og få fuld adgang til Politiken i en måned for bare 1 kr.

Bliv abonnent for 1 kr

Mest læste

• Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce