Et par drenge prøver en flodbølge på det nyåbnede Eksperimentarium.
Foto: Cicilie S. Andersen

Et par drenge prøver en flodbølge på det nyåbnede Eksperimentarium.

Klummer

Det er kun de rige, der har råd til at bruge 1.000 kroner på kulturoplevelser med deres børn

Hvad gør vi ved, at kun os i øvre middelklasse efterhånden har råd til at tage vores børn med til kultur?

Klummer
FOR ABONNENTER

Forleden var jeg ude at opleve det nybyggede og nyåbnede Experimentarium med mit barn og barnets far.

Sammen med resten af Københavns børnefamilier skulle jeg måske sige, for der var godt nok mange mennesker og lange køer overalt. Men sådan er det, når nye kulturtilbud åbner.

Det var en stor oplevelse for familiens mindste, der var vild med robotarme, sansetunnel, ubåd, laserlys-harpe og ikke mindst en kasse fuld af pruttelugt. Men her kommer så en lille prut fra moderen: Tre timers familiehygge kostede os 800 kroner! 500 kroner for indgang, 300 kroner for tre små kolde sandwich, kolbekaffe og vand i kafeteriaet.

Barnet er klar til en tur mere og plager allerede. Men det er altså ret mange penge for lidt familieunderholdning.

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent og få fuld adgang til Politiken i en måned for bare 1 kr.

Bliv abonnent for 1 kr

Mest læste

• Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce