Når vi er sure over postens undergang i nutiden, er det ikke af økonomiske grunde, men af sjælelige.
Foto: Miriam Dalsgaard

Når vi er sure over postens undergang i nutiden, er det ikke af økonomiske grunde, men af sjælelige.

Heltberg uden filter: Hvilket postbud? En due!

Jeg savner, men resignerer. Jeg er jo ikke selv bedre. Jeg skriver også sms, det gør alle.

Klummer
FOR ABONNENTER

Så fik transportminister Ole Birk-Olesen den ’næse’, folketingsmedlemmer er så stolte over at uddele – det er en nostalgisk lille påmindelse om gode gamle dage på tinge, og pressen kan også godt lide at tegne den.

Hvis jeg skulle tegne Ole Birk-Olesen, ville det måske være med næse, men uden det fuldskæg, som misklæder ham. Hvorfor får så mange mænd fuldskæg? Det symboliserer chauvinisme og søfart, som de fleste ikke har noget at gøre med, mindst af alle en postminister.

Han fik denne næse, fordi han havde undladt straks at gøre forligskredsen (om postforliget fra sidste år) opmærksom på nye milliardproblemer i PostNord, som vi ejer sammen med svenskerne.

Herhjemme går det dårligt med posten. Mængden af brevforsendelser er dalet dramatisk i den digitale tid. I gamle dage fik man brev fra det offentlige – det gør man stadig i Sverige – men vores enestående digitalisering har medført et stort fald i postforsendelserne.

Prøv Politiken i en måned for 1 kr.

Med et digitalt abonnement får du fuld adgang til politiken.dk og e-avisen leveret hver aften.

Kom i gang med det samme

Mest læste

• Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce