Arkivtegning: Per Marquard Otzen
Klummer

Når lægerne løber for stærkt, søger patienterne over på heste-nettet.dk

Det er tankevækkende, at diagnosticeringens domæne, der tidligere var lægernes, nu er allemandseje. Personalet på landets sygehuse har brug for mere tid med patienterne.

Klummer
FOR ABONNENTER

Det er til tonerne af dejlig jazz, at jeg i en energisk bevægelse vrider om på foden i sidste uge. Vi har kun lige taget hul på aftenens dansetræning, da min dansepartner må hive mig op fra gulvet. Herfra begynder gættelegen.

»Tror du, den er brækket eller forstuvet«, spørger han.

Vi fordriver tiden i skadestuens venteværelse med at google. Det viser sig at være den mest effektive måde at få opmærksomheden væk fra de stærke smerter på, når han læser højt fra tvivlsomme hjemmesider og chatfora, hvor folk har debatteret spørgsmålet: ’Forstuvet eller brækket?’

Lige efter netdoktor.dk og sundhed.dk foreslår Google os hundegalleri.dk, hvor en bruger ved navn Jean og pruttepigen Fie (gætter på, sidstnævnte er hunden) spørger: »Er der nogen herinde, der har prøvet både at brække foden og en anden gang have den forstuvet? Hvordan kan man mærke forskel?«. Jean fortæller, at han »har slået foden meget grumt. Har ikke mulighed for at komme til lægen i dag – da jeg på ingen måde kan komme ned fra 3. sal og hen til en bus.«

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent og få fuld adgang til Politiken i en måned for bare 1 kr.

Bliv abonnent for 1 kr

Mest læste

• Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce