Annonce
Annonce
Skribenter For abonnenter

Derfor er det så fedt at løbe stærkt

JEG LØBER er en blog på Politiken. Skrevet af journalist og løber Anders Legarth Schmidt.

2

Jeg runder hjørnet med omkring 17 kilometer i timen og holder mig på cykelstien gennem højresvinget, selv om centrifugalkraften truer med at slynge mig ud på vejbanen. Det er eftermiddag, men stadig lyst. Fugtigt i luften, to-tre plusgrader. Lidt diset, og jeg løber hårdt. Hurtigt. Stærkt.

Tagensvej stiger let her over for Panuminstituttet på vej ud af byen. Jeg koncentrerer mig om at holde farten, selv om det bider en smule mere i lungerne. Mit åndedræt er uændret, skridtlængden lidt kortere, men hastigheden stadig høj.

Cyklisten griner lidt befippet, da jeg overhaler. En yngre kvinde, der med to hvide propper i ørerne er i gang med en telefonsamtale, mens jeg stryger forbi. Jeg ved faktisk ikke engang, om hun er yngre. Jeg gætter det blot ud fra stemmen. Jeg hører kun nogle få sekunder, så er jeg væk. Hun siger til den anden ende af telefonforbindelsen, at det altså er pinligt, at hun nu bliver overhalet af en løber.

Så en kort pause. Måske bare et sekund. Samtalen fortsætter. Hun trækker i land. Nej, det er faktisk ikke pinligt alligevel. For han løber vildt stærkt, siger hun. Jeg smiler. Jeg trykker ekstra på gassen. Jeg er vild med det her. Jeg kan ikke få nok.

Jeg overhaler cyklister igen og igen på den rundstrækning rundt om Fælledparken, hvor jeg løber dagens og ugens hårdeste træningspas. Ruten er Trianglen, Blegdamsvej, Tagensvej, Nørre Allé og Øster Allé. Rundt og rundt. Seks gange 3,4 kilometer. Lidt over 20 kilometer i alt. På en time og et kvarter. Jeg er fucking flyvende, tænker jeg.

De røde lys er min værste fjende i dag

En af vores 189 skarpe journalister har skrevet denne artikel til dig. Læs alt på politiken.dk med et abonnement. Det tager kun et øjeblik.

Allerede abonnent? Log ind

Få fuld adgang til politiken.dk, med inspirerende artikler, opdateret nyhedsoverblik og begavet underholdning. Det tager kun et øjeblik – så er du i gang.

Allerede abonnent? Log ind

Del link
Relaterede artikler
Annonce
Mest læste
Dit politiken
Annonce