Svend Auken skrev et politisk testamente før sin død. Arkivfoto. Peter Hove Olesen

Svend Auken skrev et politisk testamente før sin død. Arkivfoto. Peter Hove Olesen

Kroniken

Svend Auken: Mit politiske testamente (I)

Markedet er en herlig tjener, men en skrækkelig herre, hedder det i netop afdøde Svend Aukens politiske testamente.

Kroniken
FOR ABONNENTER

Tiden er kommet til at skrive testamente.

Testamente skal skrives, når man er gået ind i livsløbets sidste fase, men stadig har ressourcer til at give videre.

For snart fem år siden blev jeg ramt af en alvorlig kræftsygdom. I lang tid havde lægerne kontrol med den, men desværre er kræften kommet tilbage og har spredt sig.

Heldigvis har jeg den bedste medicinske støtte, der er endnu mange behandlingsmuligheder, min almindelige tilstand er i skrivende stund god, arbejdet som formand for Europaudvalget og næstformand i Folketinget og som medlem af den socialdemokratiske folketingsgruppe siden 1971 er spændende, og jeg håber på flere gode arbejdsår endnu, men med den sygdom kan ingen vide sig sikker.

Tiden er kommet til at skrive testamente.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Prøv Politiken i en måned for 1 kr.

Med et digitalt abonnement får du fuld adgang til politiken.dk og e-avisen leveret direkte til din telefon, tablet og computer hver aften.

Kom i gang med det samme

Mest læste

• Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce