Psykofarmaka. Det er bekymrende, at toneangivende danske psykiatere helt afviser at sænke medicinforbruget i deres svar på min kritik, mener overlæge Peter Gøtzsche.
Foto: GORM BRANDERUP (arkiv)

Psykofarmaka. Det er bekymrende, at toneangivende danske psykiatere helt afviser at sænke medicinforbruget i deres svar på min kritik, mener overlæge Peter Gøtzsche.

Kroniken

Toneangivende psykiatere er fortsat på afveje

Vi trænger til en revolution i psykiatrien, hvis formål er at reducere medicinforbruget betydeligt.

Kroniken
FOR ABONNENTER

6. januar beskrev jeg i en kronik i Politiken 10 myter i psykiatrien, som er skadelige for patienterne (’Psykiatri på afveje’).

Dem kan jeg naturligvis dokumentere rigtigheden af, også de tre, som professor Albert Gedde ikke var enig i (Pol. lørdag 18.1.), og som jeg drøfter nedenfor.

17. januar tog et triumvirat af tre toneangivende psykiatere, professor Lars Kessing, professor Merete Nordentoft og overlæge Thomas Middelboe, til genmæle, men der er flere misvisende oplysninger i deres kronik, og jeg skal her kommentere de vigtigste.

LÆS KRONIK (17.1.2014)

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent og få fuld adgang til Politiken i en måned for bare 1 kr.

Bliv abonnent for 1 kr

Mest læste

• Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce