Debat. For et par år siden blev et af Gunnar Sandelins debatindlæg afvist af ni af Sveriges største aviser, og i november takkede de seks største aviser igen nej.
Foto: CHRISTIAN KLINDT SØLBECK (arkivfoto)

Debat. For et par år siden blev et af Gunnar Sandelins debatindlæg afvist af ni af Sveriges største aviser, og i november takkede de seks største aviser igen nej.

Kroniken

Svenskerne tør ikke debattere indvandring

Mit debatindlæg blev afvist af ni af vores største aviser. Nu kan du læse det her.

Kroniken
FOR ABONNENTER

I november sidste år skrev jeg et debatindlæg, som handlede om Sveriges ekstreme asylpolitik. Det byggede på sammenligninger med de øvrige nordiske lande.

2013 blev atter et rekordår for Sverige, hvad angår bevillingen af permanent opholdstilladelse til asylsøgere – 67 procent flere end året før.

Baggrunden for indlægget var bogen ’Invandring och mörkläggning’ (Debattförlaget), som etnologiprofessor Karl-Olov Arnstberg og jeg havde skrevet sammen.

I bogen tog vi fat om en række kendsgerninger, som vi mente, at svenske journalister forsømte at fortælle om, og som også de svenske politikere ignorerer.

Prøv Politiken i en måned for 1 kr.

Med et digitalt abonnement får du fuld adgang til politiken.dk og e-avisen leveret hver aften.

Kom i gang med det samme

Mest læste

• Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce