Annonce
Annonce

Kroniken

Daglig fordybelse siden 1905

Kroniken For abonnenter

Filmbranchen og teleindustrien skal mødes

Dansk film er i økonomisk krise, fordi forretnings- modellen er ved at bryde sammen. Jeg foreslår en ny model, som kan løse filmbranchens krise, samtidig med at der skabes nye muligheder for tele- industrien.

6

Jeg er filminstruktør. Jeg er meget inspireret af den nye tid, hvor man deler film, musik og tekst med hinanden på nettet.

For mig er internettet en kæmpe mulighed for at få en direkte forbindelse til publikum. Til gengæld er jeg også brændende fortaler for ophavsretten, der skal beskytte mit værk imod udnyttelse uden min tilladelse.

For nogle år siden opdagede jeg en scene fra min første spillefilm, ’Supervoksen’, som var blevet ulovligt uploaded på YouTube. Klippet, der viser to teenagepiger kysse i et kuglebad, havde over 2 millioner hits!

En af vores 189 skarpe journalister har skrevet denne artikel til dig. Læs alt på politiken.dk med et abonnement. Det tager kun et øjeblik.

Allerede abonnent? Log ind

Få fuld adgang til politiken.dk, med inspirerende artikler, opdateret nyhedsoverblik og begavet underholdning. Det tager kun et øjeblik – så er du i gang.

Allerede abonnent? Log ind

Del link
Annonce
Mest læste
Dit politiken
Annonce