Annonce
Annonce

Kroniken

Daglig fordybelse siden 1905

Kroniken For abonnenter

Her på bunden ser vi skævt til hinanden

Jeg bliver så fucking hidsig, når jeg hører de privilegerede fra overklassen afsløre deres manglende kendskab til bunden, mens de drysser om sig med nedladende kommentarer om, hvordan andre bør opføre sig, og kloge analyser af, hvad problemets kerne er.

81
Kronikken: Ulighed fra top til bund. Kilde: politiken.tv / Producer: Peter Vintergaard, klip: Mikkel Stoumann Fosgrau

Du kommer fra det rigeste lag, jeg fra det nederste. Vores liv og muligheder er vidt forskellige, og dog har vi et til fælles: Vi er lige bekymrede over den stigende ulighed i Danmark, som vil medføre splittelse, ufred og menneskelig lidelse.

Dette er et svar fra samfundets bund til Magnus Harald Haslebos Kronik fra 3. februar: ’Her på toppen ser vi ned på alle andre’. For selv om Magnus og jeg er enige, ser verden helt anderledes ud herfra, hvor jeg står.

Denne artikel er forbeholdt Politikens abonnenter.
For kun 79 kr. om måneden kan du få et abonnement på politiken.dk, og læse alle de artikler du har lyst til.

Allerede abonnent? Log ind

Få fuld adgang til politiken.dk, med inspirerende artikler, opdateret nyhedsoverblik og begavet underholdning. Det tager kun et øjeblik – så er du i gang.

Allerede abonnent? Log ind

Del link
Relaterede artikler
Annonce
Mest læste
Dit politiken
Annonce