Annonce
Debat 25. jan. 2012 KL. 15.57

Bliver debatten bedre af et lukket forum?

OM INDLÆGGET
Kommentarer:
Afviste kommentarer:
1
Emner:

Sproget
Medier
Kultur
send

Send artikel

Til:

(E-mail, adskil flere med komma)

Fra (E-mail): Besked:
banner
banner
print
Jørgen Lange
Seniorstuderende, Bsc Eng

Måske, måske ikke. Jeg er medlem af andre fora med registrering, hvor det bestemt ikke tyder på at strammere regler holder bøllerne i ro. Tværtimod. Jeg er også medlem af fora, hvor omgangsformen generelt er mere behagelig, men jeg tror kun det skyldes, at vi ikke er anonyme.

Egentlig foretrækker jeg det helt åbne forum, selvom de lejlighedsvise bøller er en plage og kan være ganske destruktive. Men problemet er selvfølgelig moderationen af disse netfora, åbne eller ej, det koster tid og kræfter, som måske kunne bruges bedre. Så jeg har sympati for den vinkel.

ANBEFALEDE KOMMENTARER

25. JAN
Morten Jensen | Stud.med.

Fornuften sejrer

Skulderklap til Politiken for at satse på ægte og troværdig debat. Der er ikke meget lukkethed over den nye debatplatform, enhver person kan jo oprette en profil om de ønsker det. Det er blot ikke længere muligt at være anonym, så nu må alle deltagere i debatterne stå ved hvad de skriver. Det kan nok være ganske sundt, hvis det får folk til at tænke sig om inden de sætter sig til tasterne.

0 SVAR
KLAG OVER INDLÆG | Anbefal (8)
25. JAN

Ros til Politiken

Det er ganske enkelt. Man skriver sit ægte navn og skriver sin ærlige mening. Og deltager åbent og ordentligt i debat med andre. Det er sundt for mig - og for dig. Såmænd sundt for demokratiet.

0 SVAR
KLAG OVER INDLÆG | Anbefal (7)
25. JAN

Erfaringer

Jeg blokker også i tyske medier, og f.eks. "die Zeit "fra Hamburg er knaldhårde, et forkert ord eller væk fra temaet bliver der slettet med det samme.
Det skulle man først til at vænne sig til ,men efter et par dage gik det fint, og når jeg fik nok af stupide skældsord på politikken kiggede jeg efter om der var noget interessant andre steder i Europa, der skal man tænke sig om før man skriver eller i det mindste imedens man gør det..
Skældsord som der gud ske lov ikke kommer flere af her, har jeg ikke set eet eneste.i die Zeit
Tillykke med den nye orden her på debatten !

0 SVAR
KLAG OVER INDLÆG | Anbefal (2)

Log ind for at kommentere

Det kræver login til Politiken for at deltage i debatten. Har du ikke allerede login, kan du oprette det gratis.

OPRET NY BRUGER

Udfyld debatprofil for at kommentere

Du skal have en debatprofil for at skrive kommentarer på politiken.dk.

UDFYLD DEBATPROFIL

Du har desværre karantæne fra at skrive på politiken.dk

Du kan ikke skrive på politiken.dk før din karantæne er påhævet.

Log ud
BESVAR KOMMENTAR
OVERSKRIFT
KOMMENTAR
Annonce
Annoncer
Annoncer

Dagens tegning

24. maj. KL. 00.01 Synes ikke godt om længere

Det sker
Tidsspring. Agent J, spillet af Will Smith, springer fra toppen af en sky-skraberen og lander i 1969. - Foto: Disney / PR
23. maj. KL. 20.00

Habit-mændene er tilbage med højt begavet pjat

ibyen anbefaler

restaurant & cafe

Seneste Dagens tegning