Annonce
Debat 10. feb. 2012 KL. 00.53

Græsk forår ? nu eller aldrig?

OM INDLÆGGET
Kommentarer:
Afviste kommentarer:
0
send

Send artikel

Til:

(E-mail, adskil flere med komma)

Fra (E-mail): Besked:
banner
banner
print
Johannes Bremer
Johannes Bremer Uddannelseschef, pensioneret Kastrup

Europa drukner i gæld, med en økonomi som Ground Zero, hvor de offentlige underskud i EU-landene er mere tredoblet efter det seneste årti, hvor EU`s årsproduktionen, BNP, hvor finansunderskuddet er vokset til 6,8 % mod blot 2,3 % året før, altså en gæld, mere end dobbelt så højt som det 3 % tilladte. Sort ser det ud hele vejen rundt og selv om det sidste tog allerede er afgået med Florence Nightingales husmedicin til Europas syge mand, Grækenland, så må sandt skulle siges, at det ikke kun er Grækenland, der kæmper med enorme offentlige underskud, hvor både Storbritannien og Spanien er tæt på at have lige så store underskud som Grækenland!

Og Danmark som klassens artige dreng, med en overgat gældsbyrde på langt over 80 mia. kroner fra VKO, med 2 millioner borgere på overførsel og lige ved 300.000 offentlige ansatte, med en optimistisk statsminister med lys i øjnene i forbindelse med nystartet omstilling til Grøn Økonomi, af bare klogskab siger nogle, andre af visdom siges det, selv på trods af dansk vindenergi på smalhals, med Vestas!

Selvfølgelig skal Grækenland ha` hjælp til selvhjælp - og lad os så håbe at økonomernes gode budskab om afblæsning af recessionen med baggrund i begyndende positive tal for fremgang vil holde stik, ligeledes det gode, at den græske regering omsider har bekræftet de barske betingelser for næste hjælpepakke.

Tiden rinder hurtigt, når vi taler græsk økonomi og et begyndende græsk forår, som jeg på grund af alder, har valgt at følge fra mit drivhus, som jeg for længst har fyldt med græsk middelhavsvegetation i form af citrus, appelsin og banan. Det er nemlig således, at når jeg ikke mere kan komme til græsk forår og sommer, så må Grækenland komme til mig og når sommeren så endelig kommer hertil, så flytter jeg hele molevitten ud på havens terrasse!

KOMMENTAR

10. FEB
Johannes Bremer | Uddannelseschef, pensioneret

Rettelser til Græsk Forår

Undskyld de mange slåfejl, jeg kan snart ikke se mere - nær de 80 år!

Venlig hilsen til Jer Alle - Johannes

0 SVAR
KLAG OVER INDLÆG | Anbefal

Log ind for at kommentere

Det kræver login til Politiken for at deltage i debatten. Har du ikke allerede login, kan du oprette det gratis.

OPRET NY BRUGER

Udfyld debatprofil for at kommentere

Du skal have en debatprofil for at skrive kommentarer på politiken.dk.

UDFYLD DEBATPROFIL

Du har desværre karantæne fra at skrive på politiken.dk

Du kan ikke skrive på politiken.dk før din karantæne er påhævet.

LOG UD
SKRIV KOMMENTAR
OVERSKRIFT
KOMMENTAR

Log ind for at kommentere

Det kræver login til Politiken for at deltage i debatten. Har du ikke allerede login, kan du oprette det gratis.

OPRET NY BRUGER

Udfyld debatprofil for at kommentere

Du skal have en debatprofil for at skrive kommentarer på politiken.dk.

UDFYLD DEBATPROFIL

Du har desværre karantæne fra at skrive på politiken.dk

Du kan ikke skrive på politiken.dk før din karantæne er påhævet.

Log ud
BESVAR KOMMENTAR
OVERSKRIFT
KOMMENTAR
Annonce
Annoncer
Annoncer

Dagens tegning

24. maj. KL. 00.01 Synes ikke godt om længere

Det sker
Tidsspring. Agent J, spillet af Will Smith, springer fra toppen af en sky-skraberen og lander i 1969. - Foto: Disney / PR
23. maj. KL. 20.00

Habit-mændene er tilbage med højt begavet pjat

ibyen anbefaler

restaurant & cafe

Seneste Dagens tegning