send
Send artikel
Til:
(E-mail, adskil flere med komma) Fra (E-mail): Besked:
|
Til det spørgsmål, er mit svar et klart NEJ.
Venstre har altid stemt nej til de forslag, som har været med til, at sørge for, at vi idag har et moderne velfærdssamfund med gode muligheder for langt de fleste borgere.
Løkkes kamp for Privathospitalerne fortæller præcis hvad Venstre står for, her gælder deres nærmest religiøse forhold til det frie markedet ikke en gang, det skal tvinges igennem med overbetaling, og fradrag på sundhedsforsikringerne.Dem med sundhedsforsikringerne kommer hurtigere til, og dem uden får en længere ventetid, dette faktum benægtes så hårdnakket af ledende Venstre-folk.Samtidligt bruges der et hav af resourcer på småoperationer, som i mange tilfælde er unødvendige.
Jeg ventede selv i 4 1/2 måned med en håndledsskade, og fik oplyst, at jeg var kommet til på 3-4 dage hvis jeg havde haft en sundhedsforsikring.
Obama har i USA, kæmpet for, at gå den modsatte vej for, at alle skal have adgang til lægehjælp, men hans kamp er næsten håbløs, fordi forsikringsselskaberne tager en meget stor del af de penge, der bliver sat af til sundhedsområdet, og det er en lignende model Venstre ønsker i Danmark, hvilket jeg finder komplet vanvittigt.
Venstre er, også vrede over, at olieaftalen med Mærsk skal tages op igen, da de vel mener, at nationens naturresourcer mere tilhører Mærsk, end den danske befolkning ?
At Venstre af mange, nok især jyske vælgere, betragtes som en slags arbejderparti, er både tragisk, og komisk.
Venstre mener stort set de samme ting som LA, men de tænker mere taktisk, da det øger deres chancer for, at vinde næste valg.
Havde det stået til Venstre alene, så havde vi slet ikke haft noget velfærdssamfund, fordi så var alt blevet privatiseret.
Du har meget ret PB.
Med mit kendskab til venstre under Fogh og Løkke, ikke så meget før den tid, så har du meget ret i dit læserbrev. Som jeg har oplevet det de sidste ti år, så lavede Fogh og Hjort en drejebog, hvor de førte S politik for at få magten 10 % Fogh,, kørte med på DF udlændingekrav for at få deres mandater. Lavede ikke finansierede skattelettelser til egne og gaver til DF vælgere. Lavede regler og krav i den offentlige sektor, så den lå og stønnede. Ansatte alt for mange, og højtlønnede Djøffer
i de fede tider og lod den offentlige sektor løbe løbsk. Løkke overbetalte privathospitalerne for at få dem i gang, der blev kørt en uansvarlig ekspansiv finanspolitik. Da VKO blev advaret om krisen, lukkede de øjne og ører og spillede overraskede. NA kom til i protest, og er i dag LA, men et modsat parti af, hvad de startede med.
Venstre vil udlicitering, privatisering og sin egen lykkes smed. At folk kan tro på det, de siger i bare ti sekunder, fatter jeg ikke. At få PK og LLR retur er mareridt.
Svar: Du har meget ret PB.
@Helle
Jeg er 100 % enig i din analyse, som rammer midt på dartskiven !
Svar: Du har meget ret PB. /kommentar
Jeg har min viden fra Hjort selv, som i interview fortalte, hvordan han og AFR planlagde valgkampen i 2001. Fogh kunne lave sine punkter, som var forberedt af den tidligere regering, meget af det, også stramninger på udlændingeområdet, og så sætte sine flueben og på den måde vise" handlekraft". Han var 70 dage om at fremlægge sit regeringsgrundlag, som var afstemt med DF, mens THornings regering kun var 14 dage om at få lavet deres kompromis regering. Men modsat Foghs 100 dages honeymoon, blev de ikke fredet, men angrebet 100 minutter efter de var tiltrådt.
Thornings regering er en langt modigere regering, en langt mere handlekraftig og ydmyg regering overfor opgaven end Fogh og Løkkes. De er en krisetidsregering, som faktisk burde få medvind og opbakning for deres økonomiske ansvarlighed i medierne i stedet for at blive kanøflet, som er sket siden day one. Men det ændres i 2012 og frem.
Jeg er ikke helt enig
@Mogens
At Venstre altid kun har tænkt på de 10-15 % rigeste her i landet, er jeg meget enig med dig i.
Men jeg mener dog, at vi endnu har et fornuftigt velfærdssamfund, hvor der er gode muligheder for langt de fleste, men får Venstre et par valgperioder i træk, så er der nok ikke ret meget tilbage.
Den nye Regering virker desværre, også lidt skræmte over, de blå mediers kraftige kritik, og Venstres gode tal i meningsmålingerne, og det får dem nok til, at fører en lidt mere højreorienteretpolitik.
Svar: Jeg er ikke helt enig /kommentar
Jeg oplever dem ikke som skræmte, men klart man står ret uforstående overfor de voldsomme negative angreb, om løftebrud osv. Enhver der kender til politik og politisk historie de sidste 60 år, ved, at man må indgå kompromissser, hvis man ikke som Fogh indfører blokpolitik. Han solgte jo sin sjæl til DF. Han havde 90 mandater. Han fik delt den danske befolkning i to grupper, de der havde nok og fik mere, og de der ikke havde særlig meget og fik mere frataget.
På samme vis med integrationen, enten er du med os eller imod os, får og bukke.
Fællesskabet og nærvær for din nabo osv, det forsvandt. Man brugte løs og grådighedens ansigt har sin pris, som vi ser nu. Der skal ryddes op i integrationsministeriet, forsvar, skat,
områder, hvor det har sejlet gr. den politik, der er ført af venstres folk.
Man siger jo at S altid skal rydde op efter VK, og må derfor i en periode føre borgerlig politik:)
Svar: Jeg er ikke helt enig
@HW, jeg er stort set enig i dine pointer, men jeg synes ind imellem, at den nye Regering har haft svært ved, at finde fodfæste.
Feks har der med Betalingsringen, været et meget rodet forløb, som er ved, at gøre det til en tabersag, selvom det er et nødvendigt projekt, hvis København ikke skal gå helt i stå.
Forhandlingerne om Dagpenge-reformen er, også sparket til hjørne, og mange mennesker ved endnu ikke om de er købt, eller solgt.
Hvad mener du om mine eksempler ?
@Sven Petersen
Hvad er din holdning til Venstres modvilje mod, at genforhandle Nordsøaftalen ?
Og har jeg en pointe i min analyse om, at Løkkes kamp for Privathospitalerne er skadelig for vores velfærdssamfund ?
Til sidst et svar på dit spørgsmål:
Jeg ser det som et meget stort paradoks, at Venstre kan have så stor en vælgertilslutning, når de i virkeligheden højst reprænsentere 15 % af befolkningen.
Jeg vil ikke kalde folk for fjolser, men der nok en del naive sjæle blandt deres vælgere, og man må heller ikke glemme den massive støtte Venstre har i medierne, og sidst men ikke mindst, de er de bedste til spin i Danmark.
Log ind for at kommentere
Det kræver login til Politiken for at deltage i debatten. Har du ikke allerede login, kan du oprette det gratis.
OPRET NY BRUGER LOGINUdfyld debatprofil for at kommentere
Du skal have en debatprofil for at skrive kommentarer på politiken.dk.
UDFYLD DEBATPROFILDu har desværre karantæne fra at skrive på politiken.dk
Du kan ikke skrive på politiken.dk før din karantæne er påhævet.
Knud Romer: Facebook er en kræftsvulst på internettet
Drop Facebook omgående, lyder opfordringen fra forfatter.
Pensionsmilliarder viser vej ud af krisen
Hvorfor investerer vi ikke danske lønmodtageres pension i ... danske lønmodtagere?
Ekstra Bladets sexkøbsannoncer bør forbydes ved lov
Ekstra Bladet bliver statspolitisk blåstemplet ved at modtage 10 mio. kr. årligt i...
Pinligt angreb mod Zornig
Overgreb mod børn bør ikke anskues som 'en meget privat sag', men som et højaktuelt samfundsproblem.
Tiggerne i S-togene provokerer mig
Tiggeriet er forulempende og provokerende for de rejsende.
Kollektivt fjolleri hjalp finanskrisen på vej
Krisen er vores fælles ansvar, ikke bare grådige finansfolks og uansvarlige bankers.
Venstrefløjen har overladt debatten til højrefløjens intellektuelle
Nævn tre centrum-venstre-intellektuelle, der præger den politiske debat i dag.
Amning er da ikke perverst
Tre år efter fødslen er mine bryster udlånt til en velartikuleret ung dame.
Ender Thornings reformplan i valg?
Uden Løkke vil regeringens finanslov for 2013 være uden reformer.
Habit-mændene er tilbage med højt begavet pjat
ibyen anbefaler
-
23. maj. 2012 KL. 10.36 Biografen Små hvide løgne
- 23. maj. 2012 KL. 07.53 Kunst Emily Wardill
- 22. maj. 2012 KL. 10.56 Scenen Cirkusrevyen 2012
restaurant & cafe
Seneste Leder
-
24. maj 00.01
-
23. maj 00.01
-
22. maj 00.01
-
21. maj 00.01
-
20. maj 00.01
-
19. maj 00.01
-
18. maj 00.01
-
17. maj 00.01
-
16. maj 00.01
-
15. maj 00.01
- › Se flere
Seneste læserbreve
-
23. maj 17.59
-
23. maj 16.40
-
23. maj 13.21
-
23. maj 12.07
-
22. maj 13.56
-
22. maj 08.24
-
21. maj 15.37
-
19. maj 23.22
-
19. maj 19.44
-
19. maj 10.47
- › Se flere
Seneste Skriv
-
19. maj 12.11
-
18. maj 12.47
-
18. maj 11.09
-
18. maj 10.39
-
15. maj 07.43
-
14. maj 12.41
-
11. maj 17.34
-
11. maj 11.17
-
10. maj 09.14
-
09. maj 09.27
- › Se flere
Seneste Dagens tegning
-
24. maj 00.01
-
23. maj 00.01
-
22. maj 00.01
-
21. maj 00.01
-
20. maj 00.01
-
19. maj 00.01
-
18. maj 00.01
-
17. maj 00.01
-
16. maj 00.01
-
15. maj 00.01
- › Se flere
Mest læst i dag
-
23. maj 10.38
-
24. maj 00.01
-
23. maj 12.04
-
23. maj 13.36
-
24. maj 00.01
-
23. maj 14.48
-
21. maj 10.34
-
23. maj 00.01
-
19. maj 18.55
-
22. maj 08.45
Mest læst i går
-
23. maj 10.38
-
23. maj 10.13
-
23. maj 00.01
-
22. maj 13.02
-
22. maj 08.45
-
23. maj 00.01
-
23. maj 13.36
-
23. maj 12.04
-
21. maj 10.34
-
23. maj 14.48
Coldframe i cedertræ
Dyrk i dit drivhus - også på altanen eller terassen ! Cedertræ er en fuldstændig vedligeholdelsesfri træsort, der får en smuk grå patina henover årene, og udover det så dufter cedertræ fantastisk og giver varme til omgivelserne.
|
|
|
|
||||
|
Pluspris 150 kr.
Alm. pris 180 kr
|
|
Pluspris 1395 kr.
Alm. pris 1680 kr