Annonce
Debat 22. feb. 2012 KL. 15.16

Er TV2, Venstres talerør i den politiske debat ?

OM INDLÆGGET
Kommentarer:
Afviste kommentarer:
1
Emner:

Medier
send

Send artikel

Til:

(E-mail, adskil flere med komma)

Fra (E-mail): Besked:
banner
banner
print
Peter Bach

Jeg mener, at man kan give et klart svar på det spørgsmål, og det er et ubetinget JA.

Den seneste debat om Betalingsringen er et godt eksempel, det har næsten kun været de negative argumenter TV2, og TV2 NEWS har bragt fra morgen til aften de sidste måneder, og til sidste bøjede S-R-SF Regeringen sig for presset, og fik sig selv udstillet som Handlingslammet, og Svag.

TV2 lader til gengæld Venstre-folk slippe for, indlysende spørgsmål som "hvad er jeres egen løsning på trængselsproblemerne", og "hvad med de 600-700 mennesker der dør hvert år pga forurening".

Men okay, der har jo efterhånden været et hav af sager med Venstre-skandaler, som TV2 ikke har dækket, ja nogen gange ovenikøbet dækket over.

Men er det fair i et demokratisk land, at en så stor, og "folkelig" TV-station, nærmest er en gratis Reklamekanal for et enkelt parti ?

ANBEFALEDE KOMMENTARER

22. FEB

Jeg har derfor taget en beslutning

Jeg er holdt helt op med at se TV2 Nyhederne og TV2 NEWS. Det gik op for mig, at kanalerne jo er reklamefinansieret og der kan derfor sættes store spørgsmålstegn ved deres habilitet. De er jo afhængige af reklamepenge og mon ikke der kommer en smule mønt andre steder fra.

Men i øvrigt mener jeg, at alle medier - inkl. Politiken har overdrevet dækningen af betalingsringen, miljøringen eller trængselsringen. Vi er altså et par milioner i udkantsdanmark - (læs fra Roskilde og vestpå) der er fløjtende lige glade med betalingsringen. Hele diskussionen hørte hjemme på TV2 Lorry og P4 København.

KLAG OVER INDLÆG | Anbefal (6)
22. FEB
Claus Sønderkøge | Pens. økonom / Skype: csdenmark

Hvorhen hørte så alle debatterne om bilagsvending?

Som bekendt var det toppen af hvad den tidligere opposition formåede af politiske aktivitet. Det er jo disse fjolser som nu har vist hvorfor de ikke formåede i de seneste 10 år at drive politik.

Bortset fra at det meste af det de beskæftiger sig med er ligeygldigt da det stort set altsammen allerede er besluttet andre steder, så er det da vigtigt at vi bliver advaret om det forventede kaos afhængigt af hvor vi placerer vort kryds.

KLAG OVER INDLÆG | Anbefal
22. FEB

Svar: Jeg har derfor taget en beslutning

AMEN!

KLAG OVER INDLÆG | Anbefal
22. FEB
Claus Sønderkøge | Pens. økonom / Skype: csdenmark

Du mener Helle Walther's hoforgan?

Den station er en skændsel for Danmark og har været det fra første dag. Ufatteligt at Socialdemokratiet ikke har kunnet bekvemme sig til at lukke det.

Radio Møller er man også blevet blød i knæene overfor.

Der er ingen ende på hvilke ulykker studentermedhjælperne kan afstedkomme.

0 SVAR
KLAG OVER INDLÆG | Anbefal (4)
23. FEB
Anne Grete Hansen | Pens. økonom

Hvilken debat?

Afbryderknappen er opfundet. Jeg kan stærkt anbefale at hente nyheder/orientering fra radioen, hvor man ikke distraheres af aktørernes kropssprog men fokuserer på det sagte. Uden at overdrive, må man nok konstatere en blå overvægt i den samlede presse, herunder også TV.

Det kan man klynke over eller vælge at søge information i den meget brede vifte af muligheder, der er til rådighed.

Som fortaler for den ny regeringsdannelse med Thorning i spidsen, har jeg mange gange sat pressens rolle under lup før og efter valget. Men lige akkurat i forbindelse med betalingsringen kan regeringen ikke forvente at blive taget på med fjølshandsker af NOGEN dele af pressen. En groggy regering, der er gået sukkerkold på egen boldbane, må altså tage, hvad der kommer og så se at få fundet deres ben.

Den såkaldte debat er et Københavner-fænomen og absurd for "udkantsdanmark", som ikke sander til i biler men mangler transportmuligheder.

0 SVAR
KLAG OVER INDLÆG | Anbefal (4)

Log ind for at kommentere

Det kræver login til Politiken for at deltage i debatten. Har du ikke allerede login, kan du oprette det gratis.

OPRET NY BRUGER

Udfyld debatprofil for at kommentere

Du skal have en debatprofil for at skrive kommentarer på politiken.dk.

UDFYLD DEBATPROFIL

Du har desværre karantæne fra at skrive på politiken.dk

Du kan ikke skrive på politiken.dk før din karantæne er påhævet.

Log ud
BESVAR KOMMENTAR
OVERSKRIFT
KOMMENTAR
Annonce
23. maj. KL. 10.38
Kritik. »Jeg har fem venner eller sådan noget. Jeg behøver ikke Facebook for at være i kontakt med dem«, siger Knud Romer. - Foto: ASTRID DALUM (arkiv)

Knud Romer: Facebook er en kræftsvulst på internettet

Drop Facebook omgående, lyder opfordringen fra forfatter.

23. maj. KL. 00.01
Pension. ATP og arbejdsmarkedspensionerne investeres i dag overordnet set efter ét styrende princip: rå kapitalisme. - Foto: Thomas Borberg

Pensionsmilliarder viser vej ud af krisen

Hvorfor investerer vi ikke danske lønmodtageres pension i ... danske lønmodtagere?

22. maj. KL. 13.02

Ekstra Bladets sexkøbsannoncer bør forbydes ved lov

Ekstra Bladet bliver statspolitisk blåstemplet ved at modtage 10 mio. kr. årligt i...

22. maj. KL. 08.45
Anklage. Børnerådets formand Lisbeth Zornig Andersen er blevet angrebet for at blande sine personlige interesser ind i sit arbejde, da hun medvirkede i en tv-dokumentar om sin egen ulykkelige barndom. - Foto: EHRBAHN JACOB

Pinligt angreb mod Zornig

Overgreb mod børn bør ikke anskues som 'en meget privat sag', men som et højaktuelt samfundsproblem.

21. maj. KL. 10.34
Togtiggeri. På en almindelig dag er det nu mere reglen end undtagelsen, at folk på S-togene mellem Nørreport og Sydhavnen bliver afbrudt af tiggere, skriver debattør. - Foto: Jens Dresling (arkiv)

Tiggerne i S-togene provokerer mig

Tiggeriet er forulempende og provokerende for de rejsende.

19. maj. KL. 18.55
Ignorance. Kollektivet har svært ved at gennemskue markedsmekanismerne, og derfor handler vi på baggrund af dårlige eller forkerte informationer, forklarer Vincent Hendricks. - Foto: ADRIAN JOACHIM

Kollektivt fjolleri hjalp finanskrisen på vej

Krisen er vores fælles ansvar, ikke bare grådige finansfolks og uansvarlige bankers.

18. maj. KL. 15.04

Venstrefløjen har overladt debatten til højrefløjens intellektuelle

Nævn tre centrum-venstre-intellektuelle, der præger den politiske debat i dag.

18. maj. KL. 13.12
Ammedebat. »Her tre år efter fødslen er mine bryster udlånt til en velartikuleret ung dame, der er helt bevidst om, hvad hun vil, og hvornår hun vil det«, skriver jordemoderstuderende. - Foto: Thomas Borberg (modelfoto)

Amning er da ikke perverst

Tre år efter fødslen er mine bryster udlånt til en velartikuleret ung dame.

18. maj. KL. 09.27
Valg? Regeringens finanslov for 2013 kan godt stemmes hjem med Enhedslisten, men at regere landet efter sit grundlag, kan regeringen ikke. - Foto: Rasmus Flindt Pedersen

Ender Thornings reformplan i valg?

Uden Løkke vil regeringens finanslov for 2013 være uden reformer.

Annoncer
Annoncer

Dagens tegning

24. maj. KL. 00.01 Synes ikke godt om længere

Det sker
Tidsspring. Agent J, spillet af Will Smith, springer fra toppen af en sky-skraberen og lander i 1969. - Foto: Disney / PR
23. maj. KL. 20.00

Habit-mændene er tilbage med højt begavet pjat

ibyen anbefaler

restaurant & cafe

Seneste Dagens tegning