Annonce
Debat 22. feb. 2012 KL. 18.48

Kunsten at hoverer

OM INDLÆGGET
Kommentarer:
Afviste kommentarer:
0
Emner:

Sproget
Medier
Menneskerettigheder
send

Send artikel

Til:

(E-mail, adskil flere med komma)

Fra (E-mail): Besked:
banner
banner
print
Lars Kristensen
Dansker Mariager

Hoverer betyder ifølge Den Danske Ordbog, atglæde sig over sit eget held eller andres uheld på en åbenlys (og skadefro) måde. Det er altså et negativt ladet ord, men da det er menneskeligt at have brug for, at føle sig bedre end de andre. Og helst på en højlydt måde, er det nødvendigt at hoverer ind imellem.

Men hvordan hoverer man så på en måde, der ikke vil blive opfattet negativt. Et tænkt eks. Kunne være:

En regering må trække et forslag tilbage, hvilket selvføleligt får partier i oppositionen til at glæde sig. Og så opstår ønsket om at hoverer. Nu skal der gå taktisk til værks, for det kan nemt give bagslag.

1. Start med at lade partilederen ligge en tilfældig, opdatering på sin offentlige Facebook side. Det har den fordel at det virke uskyldigt, da man jo ikke har henvendt sig direkte til pressen. Og at den samlede presse jo læser med, vil budskabet hurtigt blive spredt.

2. Opdateringen skal indeholde forståelse for at budskabet bliver trukket tilbage, samt en påmindelse af tidligere angreb. Så ordlyden kunne være ”- Det er ingen skam at blive klogere og bøje sig for argumenterne. Fra min side hermed et løfte om, at vi i mit parti ikke vil udstille regeringen for løftebrud, hvis den kommer til fornuft i denne sag.”.

3. Dagen efter lader man ordførerne, gentage budskabet til så mange medier så muligt. Husk hele tiden at gentage ordene ” Vi hovere ikke”, da det vil blive historien, og der med ”sandheden”.

Derefter er det bare at læne sig tilbage, og nyde at man både har kunne hoverer og givet regeringen et slag under bæltestedet. Men husk ikke at inviterer pressen til sejers fest med kage, da det kan afslører øvelsen.

KOMMENTARER

23. FEB

Jeg hører aldrig V indrømme en fejl....

de ejer ikke tvivlens nådegave, deres ønske om magt overskygger alt andet.

Desværre opfattes det som en styrke i store dele af befolkningen, nok især i store dele af Jylland.

Men den Danske befolkning fortjener ikke bedre, hvis den ikke kan gennemskue deres åbenlyse spin.

KLAG OVER INDLÆG | Anbefal (3)
23. FEB
Claus Sønderkøge | Pens. økonom / Skype: csdenmark

Svar: Jeg hører aldrig V indrømme en fejl....

Peter Bach - tag nu endelig en gang og svar på hvad dine venner gjorde i opposition. Jeg har spurgt dig ofte men du fortsætter med dit sludder i alle mulige andre spor.

Svar nu - det er efterhånden alt for tydeligt hvorfor du ikke tør fortælle hvem du er!

KLAG OVER INDLÆG | Anbefal
23. FEB

Svar: Jeg hører aldrig V indrømme en fejl....

Jeg forstår ikke dit spørgsmål, da det er meget bredt, og ukonkret.

Eller er det endnu en analyse på din "ven" Nyrup, du vil diske op med ?

KLAG OVER INDLÆG | Anbefal
23. FEB
Cilia Klara Winther Kjer | Lægestuderende

-

Kunsten *at hovere.
hvis man hoverer uden at hovere, er det så egentlig at hovere?
At hovere er sådan en rimelig fremtrædende ting....
Men det viser jo selvfølgelig endnu engang at Christiansborg er en børnehave.

0 SVAR
KLAG OVER INDLÆG | Anbefal (2)
23. FEB

Dit indlæg lyder som afskrift fra Løkkes facebook. hvor v spinnet ofte forfattes fra.

Jamen de fik deres kage i Venstre med TV på, og Løkke som skar kagen for, herhjemme synes vi, det var lidt pinagtigt. Og Hjort kunne da heller ikke nære sig med sin hoveren, det var løftebrud." Er du da ikke tilfreds med
den droppes" spurgte journalisten. Jo han var da rigtig tilfreds med mange af løftebrudene lød det. Klaphat.!.

Samme Hjort kan jo være glad for at pressen er borgerlig ellers havde han ikke siddet, hvor han sad i så mange år, så var han fældet for længst, det samme var LLR, Fogh m. fl. i den tidligere regering. De fejl og de usandheder, som er sagt og lavet og sluppet godt fra grundet DF mandater, var aldrig gået under en S ledet regering og aldrig med en centrumvenstre presse i overtal. Sådan en har vi bare slet ikke mere i DK, desværre.

0 SVAR
KLAG OVER INDLÆG | Anbefal (1)

Log ind for at kommentere

Det kræver login til Politiken for at deltage i debatten. Har du ikke allerede login, kan du oprette det gratis.

OPRET NY BRUGER

Udfyld debatprofil for at kommentere

Du skal have en debatprofil for at skrive kommentarer på politiken.dk.

UDFYLD DEBATPROFIL

Du har desværre karantæne fra at skrive på politiken.dk

Du kan ikke skrive på politiken.dk før din karantæne er påhævet.

Log ud
BESVAR KOMMENTAR
OVERSKRIFT
KOMMENTAR
Annonce
23. maj. KL. 10.38
Kritik. »Jeg har fem venner eller sådan noget. Jeg behøver ikke Facebook for at være i kontakt med dem«, siger Knud Romer. - Foto: ASTRID DALUM (arkiv)

Knud Romer: Facebook er en kræftsvulst på internettet

Drop Facebook omgående, lyder opfordringen fra forfatter.

23. maj. KL. 00.01
Pension. ATP og arbejdsmarkedspensionerne investeres i dag overordnet set efter ét styrende princip: rå kapitalisme. - Foto: Thomas Borberg

Pensionsmilliarder viser vej ud af krisen

Hvorfor investerer vi ikke danske lønmodtageres pension i ... danske lønmodtagere?

22. maj. KL. 13.02

Ekstra Bladets sexkøbsannoncer bør forbydes ved lov

Ekstra Bladet bliver statspolitisk blåstemplet ved at modtage 10 mio. kr. årligt i...

22. maj. KL. 08.45
Anklage. Børnerådets formand Lisbeth Zornig Andersen er blevet angrebet for at blande sine personlige interesser ind i sit arbejde, da hun medvirkede i en tv-dokumentar om sin egen ulykkelige barndom. - Foto: EHRBAHN JACOB

Pinligt angreb mod Zornig

Overgreb mod børn bør ikke anskues som 'en meget privat sag', men som et højaktuelt samfundsproblem.

21. maj. KL. 10.34
Togtiggeri. På en almindelig dag er det nu mere reglen end undtagelsen, at folk på S-togene mellem Nørreport og Sydhavnen bliver afbrudt af tiggere, skriver debattør. - Foto: Jens Dresling (arkiv)

Tiggerne i S-togene provokerer mig

Tiggeriet er forulempende og provokerende for de rejsende.

19. maj. KL. 18.55
Ignorance. Kollektivet har svært ved at gennemskue markedsmekanismerne, og derfor handler vi på baggrund af dårlige eller forkerte informationer, forklarer Vincent Hendricks. - Foto: ADRIAN JOACHIM

Kollektivt fjolleri hjalp finanskrisen på vej

Krisen er vores fælles ansvar, ikke bare grådige finansfolks og uansvarlige bankers.

18. maj. KL. 15.04

Venstrefløjen har overladt debatten til højrefløjens intellektuelle

Nævn tre centrum-venstre-intellektuelle, der præger den politiske debat i dag.

18. maj. KL. 13.12
Ammedebat. »Her tre år efter fødslen er mine bryster udlånt til en velartikuleret ung dame, der er helt bevidst om, hvad hun vil, og hvornår hun vil det«, skriver jordemoderstuderende. - Foto: Thomas Borberg (modelfoto)

Amning er da ikke perverst

Tre år efter fødslen er mine bryster udlånt til en velartikuleret ung dame.

18. maj. KL. 09.27
Valg? Regeringens finanslov for 2013 kan godt stemmes hjem med Enhedslisten, men at regere landet efter sit grundlag, kan regeringen ikke. - Foto: Rasmus Flindt Pedersen

Ender Thornings reformplan i valg?

Uden Løkke vil regeringens finanslov for 2013 være uden reformer.

Annoncer
Annoncer

Dagens tegning

24. maj. KL. 00.01 Synes ikke godt om længere

Det sker
Tidsspring. Agent J, spillet af Will Smith, springer fra toppen af en sky-skraberen og lander i 1969. - Foto: Disney / PR
23. maj. KL. 20.00

Habit-mændene er tilbage med højt begavet pjat

ibyen anbefaler

restaurant & cafe

Seneste Dagens tegning