Annonce
Annonce
Annonce
Debat 17. mar. 2012 KL. 17.50

Blev benene forkortet på det ministerielle skrivebord efter Nyrup?

send

Send artikel

Til:

(E-mail, adskil flere med komma)

Fra (E-mail): Besked:
print
Anne Grete Hansen
Anne Grete Hansen Pens. økonom Glamsbjerg

Er der ikke en enkelt ihærdig journalist eller 2, der kan grave lidt i det? Nyrup var/er en høj mand, hvorimod hans to efterfølgere ikke havde den samme fysiske habitus, ejheller havde Schlüter før Nyrup.

Men man må vel sige, at et skrivebord må have udtjent sin værnepligt efter 30 år og diverse tilpasninger. Så kommer der også lige det oveni, at PC'en har gjort sit indtog. Den stavler man så op på et ældre skrivebord men da slet ikke et tastatur, medmindre man vil have en ryg/arm/håndskade. Skiftende statsministre kan også have forskellige arbejdsvaner. Nogle har "folk til det", andre foretrækker måske ikke at fedte rundt med en blueberry og twitte eller face, etc.etc..

Lidt humoristisk sans er ikke at foragte, men der skal også lidt alvor til. Rygekabiner kan for mit vedkommende "ryge og rejse", uanset hvem, der mener at statskassen skal punge ud. Der er fællesfaciliteter på Borgen, og en rygepolitik skal selvfølgelig gælde dér først og fremmest, hvis de nu vil forbyde en landmand at ryge i sin egen traktor.

Ud over Thornings utallige "angrebsflanker" er der så måske også det galt, at kvinden er 1,80 meter høj. Der kan hverken Løkke, Barfoed eller Samuelsen være med. Dér forstår jeg godt Thorning. At hun understreger sin højde med hælene på sine sko. Det er ikke spor ufint. Det er et kampmiddel, som - efter min opfattelse - er legitimt.

For et par dage siden kastede jeg et indspark ind i et et forsøg på ikke at genoplive en forlængst afdød debat, men andre boller på suppen.

Annoncer