SektionerMedier |
Aktuelle temaer
Satire |
GenvejeServices |
Andre websitesKontakt |
send
Send artikel
Til:
(E-mail, adskil flere med komma) Fra (E-mail): Besked:
|
Ordet "ældrebombe" dækker ikke kun et strukturelt problem i vores samfund, men dækker også over danmarkshistoriens største tyveri, et tyveri som ofrene måske ikke opdager før det er for sent.
Spørgsmålet er om det allerede er for sent? Har det grå guld ikke allerede raget til sig i sådan et omfang, at et stærkt velfærdssamfund til den nye generation virker som et uopnåeligt utopia?
Det strukturelle problem, nemlig at færre skal forsørge flere, er velkendt, det er ikke der min frustration udspringer fra. Nej, det er det faktum at den ældre generation har suget pengene ud af samfundet gennem deres kræve-mentalitet, de har skabt Moder Danmark, hende der har gjort det muligt for dem at nyde deres otium på Mallorca med golf og drinks, mens den unge generation må starte deres liv som boligeejere med at være teknisk insolvente, og måske endda undvære børnepenge, og samtidig forsørge de ældre gennem de massive overførsler de sammen har vedtaget til sig selv og nægter os.
I diskussionen om efterlønnen handlede det om hvorvidt det var fair over for de grådige ældre at fjerne efterlønnen, et eksempel på det tyveri jeg snakker om. Måske skulle vi snakke om hvorvidt det var fair at beholde den til dem som gerne ville? Det er vores penge i bruger!
Vi må arbejde længere både gennem højere pensionsalder og længere arbejdsdag, vi må tjene mindre pga en udhulet realløn, og få betalt mindre dvs. ingen børnepenge, mindre SU osv. Alt dette hvis vi overhovedet kan finde et job.
Som et led i planen er "curlingbørnene" blevet så fyldte med kærlighed og lommepenge at vi ikke har opdaget at det grå guld har stjålet mulighed for et liv i en stærk velfærdstat.
Jeg mener for så vidt ikke at vi er nogle stakler, for vi skal nok klare den, vi er en stærk generation, men der er noget at snakke om her.
Vi er færre til at brødføde flere, og så går det ikke at de ældre rager til sig i sådan en grad, det er tyveri.
Jeg ville ønske at den unge generation ville råbe stop før det er for sent!
Læs hver dag
- 18. maj
- 18. maj
Bordfolk, æggebæger
Med kollektionen 'Bordfolk' har Lucie Kaas givet nyt liv til de dansk designede æggebægere, der prydede morgenbordene 60'erne og 70'erne.
|
|
|
|
||||
|
Pluspris 5600 kr.
Alm. pris 6200 kr
|
|
Pluspris 1145 kr.
Alm. pris 1350 kr