Annonce
Annonce
Annonce
Debat 13. apr. 2012 KL. 17.07

Da danskeren blev døv, dum og blind

send

Send artikel

Til:

(E-mail, adskil flere med komma)

Fra (E-mail): Besked:
print
Heidi Christensen
Heidi Christensen Holstebro

Nu køre ræset af sted med reformer og mudder kastning.

Politikkerne kaster mudder på hinanden, beskylder hinanden for de værste ting, og kalder hinanden øgenavne.

Men hvad værre er, politikkerne kaster mudder på vælgerne, de holder sig ikke tilbage for at stikke en plade i ny og næ, hvem har dog taget skade af en lille hvid løgn ??

Kære Politikere det har vælgerne, det har de mennesker som i legitimere at man sparker til i jeres kamp for at få finanserne til at slå til, skal finanserne slå til, ja selvfølgelig skal de det, men byder i den mest sårbare gruppe fair vilkår ? kan de tage til genmæle ? bliver de hørt i pressen ?

Ja det gør de da vil nogen mene, for det er jo sådan at vi heldigvis i dag har internettet sådan at de fleste der vil høres bliver hørt eller gør de nu også det ?

Under hele debatten om reformen har selv venner udviklet sig til noget nær fjender.

Dem der er ramt af reformen har Enhedslisten på deres side, jamen det er da dejligt at nogen politikere vil kæmpe med os og ikke imod os ikke ?

Jo det er det da hvis vi lige ser bort fra at i kampen for at få fjernet den til dato mest menneskefjendske reform set i landet holder man sig heller ikke tilbage for lige at forenkle tingene lidt, feks ser vi Enhedslisten kritisere dem der er for reformen med ordene , de mennesker der vil blive sat på en sats af 10.300 vil få 7000 mindre end hvis de var tilkendt førtidspension ...

Det er jo strengt og det er et beløb man kan forholde sig til men nu er det jo bare sådan at man her i landet får de famøse 17000 kr hvis og så frem man er single , hvis man bor sammen med kæreste/ven/veninde, så vil man få 14500 kr, hvis man så bor sammen med en der er i arbejde vil der blive barberet yderligt af, hvorfor er det at man vælger det største beløb i kampen for at hjælpe de andre, og hvad med de førtidspensionister der ikke får lidt over 17000 men som alligevel dømmes af deres omgivelser fordi de ikke kan klare sig på så mange penge ??

Så sent som i går mødte jeg en der oplyste mig om at jeg skulle skamme mig hvis jeg og min samlever ikke kunne klare os for 34000 før skat.

forholdt jamen vi får altså 29000 før skat, kom kommentaren jamen i er jo ikke gift det kan ikke passe, åhhh jo det kan passe for førtidspensionister og folkepensionister er jo et folkefærd for sig selv vi er underlagt gensidig forsørgerpligt og ikke ægtefælle forsørgelse , der findes lige så mange forskellige satser for førtidspensionister som der findes førtidspensionister.

For så at gøre fleks reformen lidt mere spiselig så vælger man fra den ærede Beskæftigelsesministers side at gå ud med retorikken og kæmpe tilskud til de højst lønnet flekser, man glemmer bare lige i farten at oplyse den alm dansker om at der i forvejen er lavet et loft over tilskud og at det trådte i kraft i 06 man glemmer at fortælle at det drejer sig om 3 % af de flekser der er og man glemmer at fortælle at det også kommer til at ramme de lavst lønnede og ikke kun i toppen, hvis det ikke var en reguler spareøvelse hvorfor er det så at man ikke bare sætter lofet over tilskud lidt ned ???

Hvorfor straffe flertallet for mindretallets grådighed, desuden vil de 3 % man føre an med i smædekampagnen mod flekser jo ikke komme til at blive ramt af den nye lov, for de er jo i job og kommer dermed ikke til at mærke noget som helst ...

Jeg personligt må indrømme at jeg syntes vores *Røde* politikere har fejlet i en grad , eller har de ??

Har de ikke netop formået at sparke til småligheden i rigtig mange mennesker, alle de mennesker der går i Kansas tøj og smøre deres madpakker, alle de mennesker der ikke tror at morgendagen kan blive deres ulykke alle de der tror at hvis bare de tager bukser på smøre madpakken og kommer på jobbet så vil sygdom og ulykke aldrig ramme dem..

Man kan snart ikke finde en debat på nettet eller i medierne hvor folk ikke mener at det er i orden at kalde deres syge medborgere for nasse røve , snyltere og fortælle at de bare skal være taknemmelige for at det ikke er som i Afrika..

Hvordan er det kommet så vidt her i landet, er alle de der dygtige mennesker med deres dygtige job ikke klar over at mange af dem de mener det er helt ok at nedgøre er de selv samme mennesker der for en stor dels vedkommen er blevet syge mens de passede deres job betalte deres skat , så netop dem der i dag sparker ned af kunne få deres skolegang, lægebesøg , daginstitutioner, uddannelser ,veje , cykelstier , biblioteker osv osv ...

Mennesker som så er blevet syge imens de byggede det op som de nu skal være taknemmelige for, hvor tror de mennesker som mener at det er helt ok at sparke så voldsomt ned af at de syge kommer fra ? det er mennesker som dem selv, det er naboen, kæresten, svigerfar , svigermor osv osv ..

Sygdom er hver mands herre, ingen kender morgendagen så mange af dem der råber op vil pludselig opleve at det er dem selv der har brug for hjælp, og hvordan vil de have det hvis ikke den er der... ??

Hvordan skete det at empati, forståelse og medmenneskelighed blev erstattet af grådighed og sig selv nærmest ??

Og hvordan er det sket at medier og befolkningen ikke stiller kritiske spørgsmål til politikkerne når politikkerne påstår at det er gøgeungerne (de syge) der koster samfundet alle pengene .. jeg tror at nogen en dag vågner op til en ubehagelig virkelighed,desværre vil det så være for sent !!!!!!

Annoncer