SektionerMedier |
Aktuelle temaer
Satire |
GenvejeServices |
Andre websitesKontakt |
send
Send artikel
Til:
(E-mail, adskil flere med komma) Fra (E-mail): Besked:
|
Først og fremmest undskyld at min ”blog” ikke er intellektuel, ikke har højt lix-tal, den er skrevet ganske enkelt ud fra tanker, følelser og holdninger. Det handler om ting jeg mener, derfor kan jeg udtale mig helt frit – jeg behøver ikke en lang uddannelse for at have meninger om samfundsforhold.
Når emnet brugerbetaling kommer på bane, er der tit modargumenter om at det rammer socialt skævt, og ikke mindst at man straffer de syge (eksempelvis hvis man skal betale for lægebesøg). Argumenter såvel for som imod kan synes fornuftige og rationelle.
Jeg læser i dag en artikel på eb.dk – overskriften er ”Fire stangstive mænd i soloulykke!” Mine tanker handler ikke så meget om undren over at fire = solo, men mere: Jeg bliver lidt forbandet over at samfundet/vi andre uden videre skal stille behandlingsapparat til rådighed!
Forslaget er helt enkelt: Kunne man indføre en form for selvrisiko for skader man selv er skyld i? Jeg kan ikke definere fuldstændigt hvilke typer af skader/behandlinger der skal være tale om. En oplagt er dog ulykker forårsaget af spirituskørsel, ulykker der sker når kriminelle skyder på hinanden, måske endda når rygere skal behandles for KOL. Jeg taler ikke om hændelige uheld, men om sager hvor man ved grov uagtsomhed/forsæt har forårsaget skader på sig selv og andre.
Er mine tanker asociale, uetiske, eller kunne det være et skridt på vej mod et mere retfærdigt samfund?
Læs hver dag
- 23. maj
- 23. maj
Bordfolk, æggebæger
Med kollektionen 'Bordfolk' har Lucie Kaas givet nyt liv til de dansk designede æggebægere, der prydede morgenbordene 60'erne og 70'erne.
|
|
|
|
||||
|
Pluspris 679 kr.
Alm. pris 799 kr
|
|
Pluspris 1145 kr.
Alm. pris 1350 kr