Annonce
Annonce
Annonce
Debat 21. maj. 2012 KL. 15.37

Ingen arme; ingen småkager i forhold til sex

send

Send artikel

Til:

(E-mail, adskil flere med komma)

Fra (E-mail): Besked:
print
Jesper Van Der Schaft
Jesper Van Der Schaft Førtidspensionist Åbyhøj

Har mennesker med handicap ikke ret til sex, hvis de skal have hjælp til det? Enten ved en, som formidler kontakten til en prostitueret eller en, som er ansat på institution eller på plejehjem og masturberer på vedkommende.

Jeg spørger, fordi der var et flertal af politikerne på Chr.borg, der stemte for, at personale på plejehjem eller på institutioner ikke mere er forpligtet til at ringe efter en prostitueret, når et menneske med handicap ønsker det.

Samtidig vil den nuværende regering forbyde købesex. Men jeg spørger, skal det også gælde for mennesker med handicap, som har behov for hjælp til at dyrke sex?

For der er desværre masse af fordomme om, at hvis mennesker med handicap ikke selv kan dyrke sex, så skal man ikke hjælpe dem. Jeg spørger, hvor er så næstekærligheden?

Er det retfærdigt, når man er i år 2012 at sige:" Ingen arme; ingen småkager"? For det er faktisk det man siger, når mennesker med handicap bliver forhindret i at få hjælp i forhold til det seksuelle.

Det skal lige siges jeger imod menneskehandel og slaveri. Der findes nogle prostituerede, som har det godt og betaler skat.

Med venlig hilsen

Jesper van der Schaft

Annoncer