Annonce
Annonce
Annonce
Debat 1. jun. 2012 KL. 23.32

Første kvinde.

send

Send artikel

Til:

(E-mail, adskil flere med komma)

Fra (E-mail): Besked:
print
John-Erik Thorsen
Dronninglund

Hvem skulle tro at den første kvinde som statsoverhoved skulle få så meget modvind?

Ikke mig, jeg har altid troet på at så blev det godt, jeg så et stort lys i Ritt et meneske jeg lærte at kende som ung, jeg syntes hun var et lys kontra alle de grå mænd der stod ved hendes side, hun var en begavels man skulle lede længe efter og ja hun blev mit idolbilled langt op i mit voksne liv.

Nu mange år efter søger jeg en ligende person/kvinde der har den samme frækhed og visioner som Ritt, et er sikkert hun er ikke socialdemokrat og hun er ej heller SFer, De to partier har skuffet så meget at man skulle tro De havde været udbrydere af venstre ell. de konservative, men ak en gang var de reve røde, det var folk der kæmpede for lighed og broderskab, men er det så her det er gået galt for Helle T. hun er ikke bror men søster, men hvad så med Villy? han er da bror, eller er det bare en forklædning for at skille sig ud fra mængden? man kunne frestes til at tro det for lighed og broderskab er da ikke ord der kommer ud af hans mund, og hvad med solidaritet? er det et glemt ord i de to partier? jeg har ikke hørt det længe.

Jeg vil ikke nedgører nogen kvinde i dette land, men et er for mig sikkert A har valgt den forkerte, det er som om det sikre Helle sagde til Ander F jeg kan slå dig ved næste valg var den første løgn hun fik sagt og ingen har troet på Helle siden, alt er gået galt for Helle T det kan snart ikke blive være.

De radikale har taget undskyl sproget r...n på både liste A og SF, de er ikke skykken af hvad de var engang, i dag skal vi helt ud til VS for at hører et udtryk som ordet, kammerater og det er ufatteligt at ingen i de to partier tør tage kampen op med toppem af deres ledelse, en ting jeg syntes er yderst beklageligt, for når man hører menige medlemmer af de to partier er der jo stadigvæk røde udtagelser fra en svunden tid.

Man kunne spørge sig selv om man skulle melde sig ind igen og starte et oprør, men jeg må jo nok erkende at det er jeg blevet for gammel til, tid har jeg ellers nok af da arbejde er en by i Rusland når man godt kan lide fred og ro og har bosat sig i det såkaldte udkantsDanmark, ikke engang der er tro på bedring, så hvorfor skal man sætte sin lid til at broderskabet skal få vendt skuden og komme frelste ud af krisen, ingen kan spå om fremtiden, men jeg tør godt væde mine sure sokker på at, hvis A og SF forsætter med at føre radikal politik ret meget længre, bliver Johanne`s parti stører ind både A og SF og de radikale, sørgelige kendsgerninger, men fortjener de andet med den politik de har lagt for dagen.

Jeg tør også spå at hvis de for held til at tage bededag og kristihimmelfart dagene fra os i de trepartsforhandlinger de har gang i, ser vi kristilig folkeparti i folketinget igen og gud være lovet for det for det er da det mest sindsyge i en tid hvor vi er en del der sukker efter bare at få et par timers arbejde om dagen, hvis det lykkedes for Mette F melder jeg mig ind i folkekirken og starter i det kristelige folkeparti.

Jeg må tilstå, jeg håber ikke Mette for held med misionen for så skal jeg til at betale 1% mere i skat og med de udsigter for os arbejdsløse med extra skatter og mindre i løn tro jeg, at jeg vil anskaffe mig et gevær, ikke for at blive teorist men for at gi mig selv en kule for panden.

venlig hilsen fra en tidligere socialdemokrat

John-Erik Thorsen

Annoncer