SektionerMedier |
Aktuelle temaerSatire |
GenvejeServices |
Andre websitesKontakt |
send
Send artikel
Til:
(E-mail, adskil flere med komma) Fra (E-mail): Besked:
|
Som Amys adoptivforældre siger til politiken.dk vedr. Amy-sagen 3/6:" Vi elsker vores datter og samarbejder med relevante myndigheder."
Ud fra de ting, som jeg både har læst i Sjællandske Nyder og i Politiken, med hensyn til adoptivforældrene, så tænker de kun på sig selv i forhold til Amy. For hvordan kan det ellers være, at hvis adoptivforældrene elsker hende, som de siger på politiken.dk, at de ikke tænker på hendes følelser, og hvordan hun har det? Hvis man elsker et menneske, så sætter man sig også ind det andet menneskets sted, og giver person den omsorg og kærlighed, som personen har brug for. I dette tilfælde, vil det være at sætte hende fri og levere hende til plejeforældrene. Men det er ikke det, der sker, for som der står i samme artikel:" Lige nu har hun forbud mod at se de plejeforældre, hun elsker og savner over alt på jorden. Hun må heller ikke ringe til dem, og de må ikke ringe til hende."
Og noget helt andet, hvordan kan det være, at Amy har behov for plejefamilie, når hun har sine adoptivforældre?. Det tyder på manglende omsorg og manglende kærlighed fra deres side - også selvom hvordan Amy har et ganske voldsomt temperament . Og som man kan læse i anden artikel på politiken.dk 3/6:"Der går mere end et år med op- og nedture, hvor voldsomme konflikter skifter med bedre perioder, og hvor adoptivforældrene skiftevis vil af med Amy og vil beholde hende."
Jeg spørger, hvor er kærligheden fra hendes adoptivforældrene, når de nogle gange vil af med hende?
Til det vil jeg sige, selvom det ikke altid lykken at have adoptivbørn, så skal man kunne rumme dem, give dem den bedste omsorg og kærlighed, for adoptivbørnene har ikke valgt deres adoptivforældre. Og som jeg har skrevet før og endnu engang vil gentage:" I Amys adoptivforældres tilfælde vil det være at opgive hende og sende hende tilbage til hendes plejeforældre, hvor hun havde det rigtigt godt, og hvor hun følte sig tryg og sikker."
Med venlig hilsen
Jesper van der Schaft, adoptivbarn
Se også
Læs hver dag
- 19. jun
- 19. jun
H.C. Andersen
Andersens eventyr på en ny måde. Oplev et nyskabende show, der blander nationaldigterens værker med moderne effekter.
|
|
|
|
||||
|
Pluspris 350 kr.
Alm. pris 400 kr
|
|
Pluspris 95 kr.
Alm. pris 125 kr