SektionerMedier |
Aktuelle temaer
Satire |
GenvejeServices |
Andre websitesKontakt |
send
Send artikel
Til:
(E-mail, adskil flere med komma) Fra (E-mail): Besked:
|
En anden vinkel på Amy sagen :
I Politikens artikelserie om den tvangsfjernede adopterede pige Amy Rebecca Steen får adoptivforældrene en hård medfart. Om det er berettiget eller uberettiget, ved jeg ikke.
Men derimod ligner det en ”gratis omgang” for adoptionsbureauet – Dan Adopt. For det er i den sammenhæng bemærkelsesværdigt, at Amy skønnes at være op til 2 år ældre end det oprindeligt oplyste. For Amys adoptivforældre må der være en forskel på at adoptere en pige i SFO-alderen - og en pige, der måske er kommet i puberteten. Derfor har adoptivforældrene måske accepteret Amy på et forkert grundlag !
Min kone og jeg er selv adoptanter. Fra 2007-2010 stod vi på en Kina-venteliste, der gik i stå. – Vi blev desperate og lod os overtale af netop Dan Adopt til at komme på en såkaldt ”Special Need”-venteliste.
I august 2009 fik vi tilbudt en såkaldt søskendepakke fra Etiopien igennem Dan Adopt. Den yngste var en ”yndig” lille baby. – Den ældste var 5 år (f. 10/4 2004).
Vi skulle svare inden en uge.
Vi startede med at se fotografierne, som Dan Adopt ellers havde frarådet. Her kunne vi se, at den var helt galt med alderen på den ældste pige. Hun så ud til at være ca. 8 år. – Og papirerne var fulde af modstridende oplysninger. Vi var bl.a. ikke sikre på, om de i virkeligheden var søskende.
Vi frygtede, at dette kunne blive en større socialpædagogisk opgave. Så selv om min kone er sundhedsplejerske og jeg er pædagog, takkede vi nej.
I januar 2010 fik vi igen et tilsvarende tilbud fra Etiopien.
Det har undret mig, at Dan Adopts læger ikke har været mere kritiske over for disse oplysninger samt at Dan Adopt ikke er mere kritiske over for deres samarbejdspartnere i Etiopien. Især når jeg læser på flere engelsksprogede hjemmesider om adoption fra Etiopien. - Hvor det bestemt ikke er nogen hemmelighed, at adoption er en forretning med korruption som følge !
Jeg vil i øvrigt anbefale flg. artikler :
http://www.brandeis.edu/investigate/adoption/ethiopia.html
http://bornblackmag.com/ethiopia-adoption.html
Det er bemærkelsesværdigt, at det er ganske almindeligt, at adoptivbørn fra Etiopien ”lyves” yngre.
Se også
Læs hver dag
- 19. maj
- 19. maj
Dagens tegning
TEGNING Fra de varme lande
-
TEGNING Klædt på
-
TEGNING Færdigt arbejde
-
TEGNING Dominoeffekt
-
TEGNING Loft
Bordfolk, æggebæger
Med kollektionen 'Bordfolk' har Lucie Kaas givet nyt liv til de dansk designede æggebægere, der prydede morgenbordene 60'erne og 70'erne.
|
|
|
|
||||
|
Pluspris 5600 kr.
Alm. pris 6200 kr
|
|
Pluspris 1145 kr.
Alm. pris 1350 kr