SektionerMedier |
Aktuelle temaerSatire |
GenvejeServices |
Andre websitesKontakt |
send
Send artikel
Til:
(E-mail, adskil flere med komma) Fra (E-mail): Besked:
|
Hysteriet har nået hidtil usete højder. Rygning i det frie skal forbydes. Her og nu.
Skal vi så ikke lige, mens vi er i gang, forbyde børn at opholde sig udendørs. For det kan da ikke være meningen at de skal indånde osen fra millioner af udstødningsrør for ikke at tale om fjærtende køer og svin. 1 minuts passiv rygning i en bil kan medføre øget risiko for mellemørebetændelse (jaaamen), men hvad med underudviklede "friskluftsystemer", som suger skidt og lort ind i alle de timer, hvor børn transporteres til og fra, er på bilferie eller på besøg hos tante Anna over lange distancer. Jeg spør' bare.
Rygning i offentlige bygninger skal forbydes. Hvad så med at starte på Christiansborg, som igen igen er ude af trit med virkeligheden. 25% af den danske befolkning fra 15 og opefter er rygere, og de fleste tager hensyn til "folkestemningen" og holder sig i skindet, der hvor de skal.
Engang imellem leger jeg med tanken om en antifedmelobby. For det kan da ikke være rigtigt at 40-50% af befolkningen forsynder sig imod god madskik. Væk med dem. Formen dem adgang til offentlige transportmidler, hvis de beslaglægger to sæder. Udeluk dem fra restauranter, hvis de vil kæmpe sig igennem 7 retter, udeluk dem fra offentlige badestrande og lad dem klare sig selv hvis der ikke er kørestole, hospitalssenge, ambulancer eller andet, der ikke er stort nok.
Vi er langt ude.
Det ligger i sagens natur, at jeg er ryger, men en hensynsfuld en af slagsen. Det er de fleste jeg kender i den samme båd. Vi ryger ikke i biler, for en rygerbil er usælgelig. I vores egne hjem ryger vi tit og ofte udendørs eller i nærheden af emhætten, for nikotin sætter sig i gardiner, på vægge og i lofter.
Der er en beredvillig "lægevidenskab" med stærkt modstridende udsagn, der er "Kæftens Bekræftigelse", der er og der er og der er.
Bliver det næste, at rygere skal tvangsdeporteres. I givet fald, så til hvilken større ø?
Se også
- Klamme billeder virker: Rygere vil kvitte smøgerne 12. okt 15.28
Læs hver dag
- 20. jun
- 20. jun
H.C. Andersen
Andersens eventyr på en ny måde. Oplev et nyskabende show, der blander nationaldigterens værker med moderne effekter.
|
|
|
|
||||
|
Pluspris 350 kr.
Alm. pris 400 kr
|
|
Pluspris 95 kr.
Alm. pris 125 kr