Annonce
Annonce
Annonce
Debat 6. aug. 2012 KL. 23.50

Krifa er en virksomhed!

send

Send artikel

Til:

(E-mail, adskil flere med komma)

Fra (E-mail): Besked:
print
Jesper Van Der Schaft
Jesper Van Der Schaft Førtidspensionist Åbyhøj

Kristelig Fagbevægelse (Krifa) mener, at de er en fagforening eller i hvert fald en fagbevægelse , men er de nu det? Jeg vel mene, at man i en fagforening har medlemmer, men i Krifa har man altså kunder.

Se selv dette tilbud fra Krifas egen hjemmeside:"Tilbud til kunder. Se alle de spændende tilbud du får som kunde i Kristelig Fagbevægelse." I deres vedtægter skriver, de godt nok - medlemmer. Så spørger jeg, hvem er de så? For Krifa skriver jo selv på deres hjemmeside, at de tilbyder kunderne dit og dat.

Og på Kristeligt Dagblads hjemmeside dateret 3. august. søger Krifa en medarbejder til deres virksomhed, for allerede i det centrale af teksten, som er skrevet med fede bogstaver står der: "Som HR-chef får du ansvaret for en HR-afdeling, der dækker aktiviteter fra tiltrækning og fastholdelse over udvikling til afvikling i en virksomhed præget af vækst og nytænkning." Desuden skriver de bl.a. også i "Vi tilbyder". Et spændende job i en virksomhed med kraftig vækst(..) Spændende virksomhed med et fasttømret værdigrundlag.

Selvfølgelig skriver de ordet Krifa, men ikke noget med at forklare, at de er en fagbevægelse. Men derimod finder jeg ord, som koncernselskaber, forretningsmæssig forståelse og virksomhed i deres stillingsopslag.

Så alt i alt er Krifa en virksomhed og ikke en fagforening eller en fagbevægelse.

Med venlig hilsen

Jesper van der Schaft, medlem af HK

Annoncer