SektionerMedier |
Aktuelle temaer
Satire |
GenvejeServices |
Andre websitesKontakt |
send
Send artikel
Til:
(E-mail, adskil flere med komma) Fra (E-mail): Besked:
|
Kære Margrethe Vestager. Du skriver som kommentar på din facebookprofil at "det er hårdt at være uden job". Det er meget sandt. Men du, om nogen, burde da holde dig "for god" til kommentere noget som helst om, hvor hårdt det er at stå uden job. I al stilfærdig kan man stille spørgsmålene, hvornår har du sidst været arbejdsløs? Hvornår har du, Margrethe Vestager, sidst været på et Jobcenter? På endnu et af de utallige aktiveringskursus?
Hvordan kan du overhovedet finde det i orden, at du udtaler dig om de lediges hårde vilkår, når du samtidig formår på jeres sommergruppemøde, at fremturde med en så elitær arrogance og nedladende dehumanisering af uforskyldte arbejdsløse borgere i dette land!
Jeg vil indrømme at under valgkampen i fjor havde jeg respekt for dit parti, og specielt dig Margrethe, som en eminent, kompetent og meget varm politiker. Men da jeg så dig stå der, og køligt sige den nu efterhånden berømte sætning "sådan er det jo", som svar på dagpengediskussionen og de tusindvis af borgeres vanskelig livssituation til nytår, ændres mit syn 180 grader.
Jeg spurgte mig selv, hvor er de radikales socialhumanistiske tilgang blevet af? Hvor er jeres sympati, omsorg for dem, der har det svært? Er Det Radikale Venstre mon blevet total forblændet af embedsværkets store talmodellers-ideologiske dominans, at der har erstattet den Social-liberale ideologi?
Jeg mener at du burde SKAMME dig økonomiminister! At komme med din ufølsomme, kalkulerede "forståelse" overfor de arbejdsløses problemer - du har intet kendskab til deres hårde virkelighed - intet. Det illustrerer jeres økonomisk-politiske dagsorden med skræmmende tydelighed.
Læs hver dag
- 23. maj
- 23. maj
Bordfolk, æggebæger
Med kollektionen 'Bordfolk' har Lucie Kaas givet nyt liv til de dansk designede æggebægere, der prydede morgenbordene 60'erne og 70'erne.
|
|
|
|
||||
|
Pluspris 679 kr.
Alm. pris 799 kr
|
|
Pluspris 1145 kr.
Alm. pris 1350 kr