SektionerMedier |
Aktuelle temaer
Satire |
GenvejeServices |
Andre websitesKontakt |
send
Send artikel
Til:
(E-mail, adskil flere med komma) Fra (E-mail): Besked:
|
Gennem hele mit liv har jeg aldrig været uden arbejde, men har hovedsageligt haft 2 til 3 jobs samtidig. Min arbejdstid har ofte ligget på 80 timer om ugen.
Når vi ser efter jobs, så er der rigeligt af dem. På Jobindex.dk er der i dag 12.900 ledige jobs, på ofir.dk er der omkring 5.000 ledige jobs. Virksomheder taler om, at de ikke kan få jobs besat.
Hvis jeg tager telefonen i dag, så har jeg et nyt job i morgen.
Mit arbejdsområde har strakt sig fra at være: Smed, landmand, lærer, forstander, buschauffør, international kursusarrangør, tjener, typograf, tømrer, automekaniker m.m.
Det har betydet, at jeg har taget det arbejde jeg kunne få i øjeblikket ud over det, har jeg opbygget mit eget firma. Vi taler om ca. 50 år.
Når vi taler om dagpenge, så kan jeg ikke forstå det. Mine forældre satte en ære i at klare sig selv. Jeg tror aldrig de søgte hjælp af nogen art fra det offentlige.
Jeg ved også, at man måske mister sin faglige formåen, hvis man tager arbejde udenfor fagområdet. Det kan være vilkåret. Men en uddannelse er aldrig spildt. Man er bedre kvalificeret til hvad som helst med en faglig eller teoretisk uddannelse.
Det kræver, at man tør gå i gang. Når man går i gang, så mister man ikke sin suverænitet. Når man går ind i offentlig forsørgelse, så mister man sin selvbestemmelse.
Kom nu i gang!
Læs hver dag
- 23. maj
- 23. maj
Bordfolk, æggebæger
Med kollektionen 'Bordfolk' har Lucie Kaas givet nyt liv til de dansk designede æggebægere, der prydede morgenbordene 60'erne og 70'erne.
|
|
|
|
||||
|
Pluspris 679 kr.
Alm. pris 799 kr
|
|
Pluspris 1145 kr.
Alm. pris 1350 kr