SektionerMedier |
Aktuelle temaer
Satire |
GenvejeServices |
Andre websitesKontakt |
send
Send artikel
Til:
(E-mail, adskil flere med komma) Fra (E-mail): Besked:
|
I aftes i Dead line var der besøg af den radikale Camilla Hersom og Antropologen Dennis Nørmark.
Her blev vi så præsenteret for, at Camilla Hersom vidste at rygerne kom fra den resource fattige klasse, og selvom Dennis Nørmark oplyste at spiritus, som jo nok blev drukket i de kredse hun begik sig i, også var farligt, ja så gav det kun lidt røde kinder hos fruen. Hun erkendte dog at spiritus også var farligt, men rygning var dog det værste, og hendes mål var, totalt at forbyde rygning,
Hvad er det mon for en kultur der efterhånden breder sig hos de Radikale, arrogance og manglende vilje til at give til frihed hos mennesket. Magten har åbenbart gjort disse radikale så grandiose,- så meget at de ikke mere kan se, befolkningens ønsker. Der hvor jeg kommer fra har vi et ordsprog "når skidt kommer til ære, ved de ikke hvor de vil være", og det er da, hvad jeg ser hos de radikale nu. Jeg frygter hvad hun og de radikale finder på, hvis det lykkes dem at forbyde rygning, hun har jo erkendt at spiritus er farligt, dernæst kommer vel de overvægtige, de tatoverede og hvad fruen ellers ikke bryder sig om.
I Tyskland i 30-erne var der en lille malersvend, som ikke kunne lide jøder, romaer og homoseksuelle, han havde i en periode stor succes og folket lyttede til ham. Han fik disse typer mennesker samlet på bestemte steder, så han ikke kunne se dem, og resten af historien kender vi alle.
Trist er det, at rygere kommer fra den ressource fattige klasse i følge fru Hersom, her kan man så også se foragten for kongehuset.
Stop det gale menneske, hun mener, at rygning forpester tilværelsen for andre, men hun forpester tilværelsen for alle, med sin fundamentalistiske holdning.
Tak til Dennis Nørmark for det kloge indspark, men mod tåber kæmper guderne forgæves. Men dejligt var det, at høre et fornuftigt menneske, der ved hvad frihed betyder for den enkelte.
Læs hver dag
- 24. maj
- 24. maj
Bordfolk, æggebæger
Med kollektionen 'Bordfolk' har Lucie Kaas givet nyt liv til de dansk designede æggebægere, der prydede morgenbordene 60'erne og 70'erne.
|
|
|
|
||||
|
Pluspris 679 kr.
Alm. pris 799 kr
|
|
Pluspris 1145 kr.
Alm. pris 1350 kr