SektionerMedier |
Aktuelle temaer
Satire |
GenvejeServices |
Andre websitesKontakt |
Team Danmark diskriminerer i forhold til PL-deltagere og Døve OL-deltagere. Er det fair?
send
Send artikel
Til:
(E-mail, adskil flere med komma) Fra (E-mail): Besked:
|
I dag 29. august begynder åbningsceremonien for De Paralympiske Lege (PL).
Ligeledes i dag på politiken.dk. kan man læse, at de danske deltagere, brokker sig over, at de ikke får så meget tilskud fra Team Danmark i forhold til andre lande. Det danske PL-budget er over fire år på godt 11 mio. kr., blot halvdelen af svenskernes budget over fire år. Desuden gives det kun til bordtennis, atletik, svømning og ridning.
Hvordan kan det være, at jeg skriver, at de danske PL-deltagere brokker sig over, at de får tilskud fra Team Danmark? Jo, i år 2009 var der Døve OL (Deaflympics) på Taiwan. Og der måtte deltagerne selv punge ud eller prøve at skaffe sponsorer til alle udgifterne - flyrejse og ophold på Taiwan. Ingen af deltagerne fik støtte af Team Danmark.
Jeg selv støttede kr. 2.500 til fodboldspilleren Jeppe Nielsen fra Randers, selve fodboldlandsholdet fik 750 kr., mens bryderen Anders Sehested fik 1.250 kr. af mig.
Det er ikke for at prale, men for at sætte i relief, at der er forskel på støtten fra Team Danmark i forhold PL og Døve OL. Så det vil være fint, hvis alle mennesker med handicap - som dyrker sport og tager enten til PL eller Døve OL, får støtte.
Så efter min mening, er det diskrimination, at Døve OL-deltagere selv skal betale, mens PL-deltagere får støtte!
Med venlig hilsen
Jesper van der Schaft, stifter af Facebook-siden:" Forbedr forholdene for mennesker med handicap"
Læs hver dag
- 21. maj
- 21. maj
Dagens tegning
-
TEGNING Fra de varme lande
-
TEGNING Klædt på
-
TEGNING Færdigt arbejde
-
TEGNING Dominoeffekt
Bordfolk, æggebæger
Med kollektionen 'Bordfolk' har Lucie Kaas givet nyt liv til de dansk designede æggebægere, der prydede morgenbordene 60'erne og 70'erne.
|
|
|
|
||||
|
Pluspris 679 kr.
Alm. pris 799 kr
|
|
Pluspris 1145 kr.
Alm. pris 1350 kr