SektionerMedier |
Aktuelle temaerSatire |
GenvejeServices |
Andre websitesKontakt |
send
Send artikel
Til:
(E-mail, adskil flere med komma) Fra (E-mail): Besked:
|
Tillykke med at det i går var et år siden at du "vandt" folketingsvalget, og vandt retten til at danne et regeringsgrundlag med SF og Radikale Venstre.
Hvordan er det så gået- ja, det er der delte meninger om. I Politiken i dag står, at 25% af de socialdemokratiske vælgere mener at Helle Thorning-Schmidt skal gå af hvis ikke meningsmålingerne bliver bedre inden for det næste år.
Jeg er Socialdemokrat, og jeg har altid været det. Jeg tror på de socialdemokratiske værdier, og jeg er stolt over det velfærdssamfund Socialdemokratiet har spillet en stor rolle i at bygge op.
Jeg er loyal overfor mit parti og min partileder, og min kritik har jeg indtil nu kun delt i lukkede fora.
Men nu er jeg altså nødt til at sige hvad jeg mener:
Helle, du er nødt til at gøre det bedre! Jeg er med på at I har nået mange resultater, men herude på den "anden side" ser det altså ud som om, at der er i høj grad er ført radikal og/eller borgerlig politik. Regeringen består trods alt at to røde partier, hvordan der så kan blive ført overvejende radikal politik, det er mig en gåde. Du er nødt til at fortælle Margrethe V hvor skabet skal stå, og ellers må hun vælge regeringen.
Jeg er med på at mange af de reformer I gennemfører er nødvendige - pengekassen er tom efter 10 år med blå gavebod. Problemet er bare, at det har de fleste danskere ikke fattet! Mange snakker om at betale skat med glæde, der skal være plads til alle, og at alle skal ha' lige muligheder. Lige indtil de individuelt hellere vil ha' skattelettelser, ikke vil undvære børnechecken, vil ha' højere SU, højere pensioner osv. osv.
10 år med Anders Fogh og Lars Løkke har gjort rigtig mange danskere til en flok egoistiske individualister, der i bund og grund er lige glade med naboen.
Derfor ville det måske være bedre bare at gi' op. Lade Lars Løkke forsøge at rydde op, og når den danske økonomi ligger helt i ruiner, så kan det være danskerne forstår hvad de har gjort hver gang de stemte på Løkke, Barfoed eller Pia.
Desværre er jeg nødt til at ta' Margrethe med i den kategori - der er meget langt fra det Radikale Venstre Nyrup arbejdede sammen med til det Radikale Venstre Margrethe står for.
Helle, du er nødt til at ta' noget af kritikken til dig. Du er nødt til at forstå hvordan mange tænker. Enten gir' du op og overlader roret til Løkke, og ellers tar' du kampen op og bruger de næste tre år til at føre rød politik.
Internt i partiet er du også nødt til at gøre noget. Jeg har i tre år forsøgt at involvere mig i partiets arbejde. Men den partiforening hvor jeg bor er simpelthen så lukket. Jeg fik lov til at være med som valgtilforordnet til folketingsvalget sidste år, men blev også gentagne gange i løbet af dagen sat på plads, for jeg var jo ny, og skulle ikke tro at jeg var noget. Det har ikke været muligt at involvere mig, og jeg har gentagne gange overvejet at melde mig ud - jeg kan jo godt stemme på jer uden at være medlem. Men har Socialdemokratiet virkelig råd til at miste medlemmer i disse tider? Bør partiet ikke byde alle kræfter velkomne?
Helle, der er gået et år siden valget. Det er sgu ikke gået så godt. Du kan sagtens køre din standardtale om alle resultaterne - vi er nogle der forstå det, og er enige, men flertallet af danskerne har ikke fattet det! De vender dig og partiets værdier ryggen. Noget skal gøres, og det skal gøres snart!
Læs hver dag
- 18. jun
- 18. jun
H.C. Andersen
Andersens eventyr på en ny måde. Oplev et nyskabende show, der blander nationaldigterens værker med moderne effekter.
|
|
|
|
||||
|
Pluspris 350 kr.
Alm. pris 400 kr
|
|
Pluspris 95 kr.
Alm. pris 125 kr