SektionerMedier |
Aktuelle temaer
Satire |
GenvejeServices |
Andre websitesKontakt |
send
Send artikel
Til:
(E-mail, adskil flere med komma) Fra (E-mail): Besked:
|
Det er da mærkelig hvor forstokket vi er i ordlyd og dens mening.
Ligestilling: betyder at men og kvinder skal ha lig mulighed til at vælge yrke til samme løn.
Kvindefrigøring: betyder at kvinden har frihed til at vælge hvilket yrke hun ønsker og om hun ønsker at arbejde i det hele taget. (Nogle yrker har nemlig i fortid været forbeholdt mænd, og det viser sig at det også fremdeles er slik av fysiske grunder. Eksempelvis brandmand)
I dag er det hverken ligestilling eller kvindefrigøring. Nu til dags er kvinden tvunget til at arbejde, enten hun vil eller ikke. Hvis hun ikke arbejder menes det at noget er galt, måske er hun tvunget til at være hjemme af en showinistisk ægtemand, undertrykket eller lavt selvværd.
Med ligestilling, så betyder det ogsåat manden har ret til at vælge om han ønsker at arbejde eller være hjemmeværende og passe hus og børn. Jeg kender mange mænd der har valgt at være hjemme-mand.(Men de bor i andre lande som Finland, USA, England . . . ) Men her i Jantelov-landene (de Skandinaviske lande) bliver manden set på som en snylter, ”tøffelhelt” og en dåre hvis han vælger at være hjemme-mand.
Ligeledes har jeg ikke tal på hvor mange kvinder der hellere ville ha været hjemme-værende hvis de havde råd, inkluderer mig selv, da jeg var ung. Men nej, man bliver tvunget ud i arbejd . . . andre kan tage sig af ens egne børn.
Der er nemlig mange der godt kan lige at kæle for familien, lave mad og tag omsorg for sine egne børn (både mænd og kvinder). Men man tør næsten ikke nævne første bogstav i emnet engang, fordi man da bliver slagtet ned som en idiot, snylter og alt hvad vokabularet har af nedvurderende ord.
For en bedragerisk verden vi lever i.
Hvorfor kan vi ikke slutte med at være så arrogante og overformynderiske og lade folk selv bestemme hvad de vil, uden at påpege at frihed i virkeligheden betyder undertrykkelse. (Hvilket vi gør, når vi fratager enkeltindividet muligheden til selv at vælge.) Vi bruger slet ikke vår ligestilling eller kvindefrigøring hvis vi skal blive tvunget til at gøre noget vi ikke ønsker.
Henviser til tidligere indlæg angående forslag til at løse et af dagens økonomi-problemer.
Vi søger i alle gemmer efter noget at kritisere og gør alt umuligt, for hvis ikke det passer en selv, så skal det ikke passe nogen anden heller.
I stedet for at nedvurdere alt som bliver sagt, så kom med forslag selv da, hvis du er så meget mere klog og alvidende. Jeg er ikke med i regeringen, jeg bestemmer ikke noget som helst, jeg kommer kun med mulige forslag til diskussion. Men I rommer ikke at diskutere engang. . . .
Jeg kritiserer ikke regeringen, min situation eller den situation jeg er kommet i, men kommer med mulige forslag til alternative løsninger. Jeg har dog lov til at have en mening og jeg har lov til at ytre den.
Se også
- Kvinde, kend din begrænsning 29. okt 00.01
- Ligestillingsministerens varme luft 24. okt 00.01
- Kampen for ligestilling skal have et comeback 23. okt 00.01
Læs hver dag
- 19. maj
- 19. maj
Dagens tegning
TEGNING Fra de varme lande
-
TEGNING Klædt på
-
TEGNING Færdigt arbejde
-
TEGNING Dominoeffekt
-
TEGNING Loft
Bordfolk, æggebæger
Med kollektionen 'Bordfolk' har Lucie Kaas givet nyt liv til de dansk designede æggebægere, der prydede morgenbordene 60'erne og 70'erne.
|
|
|
|
||||
|
Pluspris 5600 kr.
Alm. pris 6200 kr
|
|
Pluspris 1145 kr.
Alm. pris 1350 kr