Annonce
Annonce
Annonce
Debat 10. okt. 2012 KL. 10.17

Medicin og Psykiatri

send

Send artikel

Til:

(E-mail, adskil flere med komma)

Fra (E-mail): Besked:
print
Birgit karmark Tjalve
Fhv.højskolelærer, skoleleder, multikunstner Skanderborg

Det er sørgeligt at læse den ene gang efter den anden, hvorledes mennesker bliver mere syge af at blive indlagt på psykiatriske afdelinger end det modsatte.

Nu vil jeg ikke anklage nogle bestemte mennesker men blot spørge:

Hvorfor lærer I ikke af jeres fejl??

Det er jo et hav af gange, at patienter har fået overdosis og dør af det på jeres hospitaler.

Er I så lidt omsorgsfulde ?

Det er, som om Medicinal firmaerne har overtaget lægernes hjerne og hjerte.

Vågn dog op, og lær af de skete ting. Det er kærlighed- samtale og respekt

overfor hvert eneste menneske, der skal til og ikke patientbehandling på den samlebåndsmåde - det sker.

Det er som om lægerne kunne undvære at blive uddannet som psykiater, da de jo medicinere og medicinerer og ofte kun medicinere og så får en Zombie som er så nem at have med at gøre - og derfor kan blive ved med at medicinere.

Etiketter på mennesket er blevet hovedordet i Danmark på børn på voksne på alt levende.

Jeg personligt i min omgang med elever, har altid i mit sind strøget alle etiketterne og har ved interesse kærlighed og respekt kunne fremme det, som etiketten fortalte eleven ikke kunne. Det gælder om menneskekundskab og indføling og interesse for deres liv, at spørge ind til et menneske, som ofte kan være meget mere følsom og meget mere intelligent end normalmennesket.

jeg savner en anden holdning i Danmark end etikette - holdningen - den gør mennesker mere syge end de er i forvegen og fritager mennesker som har ansvar til at lytte og prøve at bruge andre måder end den, som er den letteste udvej - nemlig medicineringen og her overmedicinering.

Mange aviser har i tidens løb fortalte om de ulykkelige skæbner, hvor unge mennesker dør af dette, men sker der noget : Nej.

Annoncer