SektionerMedier |
Aktuelle temaer
Satire |
GenvejeServices |
Andre websitesKontakt |
send
Send artikel
Til:
(E-mail, adskil flere med komma) Fra (E-mail): Besked:
|
da jeg hørte TV-avisen på Dr1 i går aftes.
Her kommenterede de en undersøgelse, der var foretaget vedrørende danskernes pensionsopsparinger.
Kommentarerne lød på, at det ikke kunne betale sig at foretage pensionsopsparingen hvis man var omkring 30-35 år, og havde en årsløn på omkring 350,000 kr. Og begrundelsen var, at man så ville miste for meget, når man nåede pensionsalderen.
Her gik jeg og troede, at folkepensionen med tillæg var en hjælp til borgere, så man kunne klare hverdagen. Og at pensionstillæg og ældrecheck var et supplement til de borgere, der havde den ringeste økonomi. Ikke at det er et "must" at vi skal have det.
Lever selv af folkepension og får pensionstillægget, da min arbejdsmarkedspension ophørte efter 13 år. Så da jeg var 81 var der ikke mere på kontoen. Da jeg i sin tid tegnede forsikringen regnede jeg jo ikke med, at jeg skulle leve så længe. Men jeg er "still going strong", og er taknemmelig for at mit grundbeløb nu suppleres med pensionstillægget. Men at et offentligt medie ligefrem opfordrer borgerne til ikke at foretage en opsparing, fordi de derved ikke får det optimale ud af systemet synes jeg er forkasteligt.
Er jeg forkert på den? Jeg er jo selv nyder af systemet.
Læs hver dag
- 22. maj
- 22. maj
Bordfolk, æggebæger
Med kollektionen 'Bordfolk' har Lucie Kaas givet nyt liv til de dansk designede æggebægere, der prydede morgenbordene 60'erne og 70'erne.
|
|
|
|
||||
|
Pluspris 679 kr.
Alm. pris 799 kr
|
|
Pluspris 1145 kr.
Alm. pris 1350 kr