Annonce
Annonce
Annonce
Debat 31. okt. 2011 KL. 11.26 opdateret 1. nov. 2011 KL. 15.19

Joachim B. Olsen forklarer sit syn på fattige

Debat. Den liberale Joachim B. Olsen besvarer læsernes spørgsmål. - Foto: Kenneth Lund

Debat. Den liberale Joachim B. Olsen besvarer læsernes spørgsmål. - Foto: Kenneth Lund

Den liberale politiker har svaret på spørgsmål fra læserne.

send

Send artikel

Til:

(E-mail, adskil flere med komma)

Fra (E-mail): Besked:
print

Liberal Alliances nyvalgte medlem af Folketinget Joachim B. Olsen har pustet liv i fattigdomsdebatten.

På sin facebook-profil skrev han i weekenden, at han »brækker sig« over SF's forslag om at lade det offentlige betale for den såkaldte julehjælp, der bl.a. giver mad til fattige.

LÆS OGSÅJoachim B. Olsen: Jeg brækker mig over systemet

»Det er en hån mod de millioner af mennesker verden over, som sulter, at snakke om fattige i Danmark. I skulle skamme jer!! Jeg bliver så vred, når jeg hører venstrefløjen bruge den slags manipulerende retorik. Hvis der er mennesker i Danmark, der ikke har råd til at holde jul, så er det selvforskyldt!«, skrev Joachim B. Olsen.

Udmelding har weekenden over affødt hidsige kommentarer, og tirsdag eftermiddag stillede Joachim B. Olsen op til læserdebat på politiken.dk.

(Tak for interessen og de mange spørgsmål - Joachim B. Olsen kunne desværre ikke nå at besvare dem alle. Vh. Redaktionen).

MERE OM SAGEN:
Joachim B. Olsen bliver inviteret på »studietur til virkeligheden«

Råd for udsatte: Joachim B. træder på folk, der ligger ned

Ammitzbøl bakker om om Joachim B. Olsen: Fattigdom kan være selvforskyldt