Kim Ravn-Mortensen er buschauffør. Og nu skriver han om det i Politiken. Kilde: Politiken/Heidi Skibsted

Kim Ravn Mortensen

Jeg møder Mohammed og Ali og får findeløn

En glemt Iphone, to slatne håndtryk og en lige så slatten findeløn. Buschauffør Kim Ravn-Mortensen beretter fra førersædet.

Kim Ravn Mortensen
FOR ABONNENTER

En ung køn pige med tørklæde kommer op til mig ved Bispebjerg Station.

Hun rækker mig en Iphone.

»Der er nogen, som har glemt den«.

»Nej hvor dejligt – nu er der en, som bliver glad«, svarer jeg.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Prøv Politiken i en måned for 1 kr.

Med et digitalt abonnement får du fuld adgang til politiken.dk og e-avisen leveret hver aften.

Kom i gang med det samme

Mest læste

• Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

»Far skal dø! Det skal være mig og mor for evigt!«

OBS: Kun til Politiken.
Sarah Engell og hendes søn, der har lidt af et voldsomt ødipuskompleks. Da han var yngre talte han om, hvordan han ville slå sin far ihjel, og han har generelt altid været morsyg.
Det er ikke så slemt mere, men Plus En-podcasten behandler Ødipuskomplekset som tema og jalousi mellem forældre og børn.
    Podcasten 'Plus En':

Sarah Engell er magnetisk. Hun har krystalklare, mandelformede øjne og kridhvidt hår. Hun er mor til to drenge, Jonathan og Julius. Og så er hun den absolutte nummer et, både for børnene og for deres far René, som elsker hende over alt på jorden. Men kan man være alles nummer et? Er det normalt at en 4-årig dreng udførligt forklarer sin mor, hvordan han vil dræbe sin far? I denne uges 'Plus En - Politikens podcast om livet med børn' kan du høre en fuldblodig og levende karikatur af Sofokles' berømte tragedie om Ødipus udspille sig for fuld udblæsning i et helt normalt hjem.

Vil du ha' mere 'Plus En'? Find det her

Annonce