Er det rigtigt at droppe betalingsringen?
Regeringen har opgivet betalingsringen omkring København. Hvad mener du?
send
Send artikel
Til:
(E-mail, adskil flere med komma) Fra (E-mail): Besked:
|
Afstemning
Er det rigtigt at droppe betalingsringen?
-
Ja
-
Nej
-
Ved ikke
Politiken.dk erfarer, at regeringen dropper planerne om at opføre den betalingsring, der indgår i regeringsgrundlaget.
Betalingsringen har været en mærkesag for SF, ligesom den også har været et ønske for flertallet på Københavns Rådhus.
Men efter måneders hård kritik fra oppositionen og omegnskommunerne bliver betalingsringen nu lagt på hylden.
Men hvad mener du. Er det den rigtige beslutning at droppe betalingsringen? Og har du nogen bud på, hvad der skal gøres ved trængslen på de københavnske veje.
Ja, men sæt turbo på GPS-baseret system
Det er rigtigt at droppe betalingsringen. Men vi har stadig brug for at løse trængsels-, miljø - og sundhedsproblemerne. En ring, som man betaler for at passere bliver ikke retfærdig. Men det gør det til gengæld hvis man betaler for at køre inden for ringen. Vi skal gå forrest med roadpricing!
Svar: Ja, men sæt turbo på GPS-baseret system
Så, ja til tvungen overvågning af alle bilisters færden? Ja til at staten skal hyre CSS til at udvikle et gigantisk IT-system til at overvåge? Som bliver forsinket i 5 år og mere end dobbelt så dyrt som planlgt, hvorefter det bliver skrinlagt (som PolSag)? Og ellers en kasse, der skal skrues ind i alle 2,5 millioner biler i Danmark? Som hvem skal betale og sikre?
Okay. Men i det mindste vidste vi fra Sverige og England at en trængselsring ville have virket.
GPS står her for "Godt Pakket ind i Stanniol".
Det er en no-go løsning, der vil blive snydt med i stor stil.
Svar: Ja, men der findes andre måder at finde penge
Det er var en fornuftig beslutning at droppe ringen og gå efter en mere moderne løsning på trængsel - en løsning der så ville kunne bruges andre steder uden tunge anlæg.
Det undrer mig, at man vedr. opraderingen af trafiksystemerne ikke sætter turbo på den vigtige elektrificeret togbanenettet op gennem Jylland og til Tyskland. Det er påfaldende at igen og igen fra Kbh. stopper elektrificeringen til Århus og Aalborg. Det startede med Lykketoft i 1990erne og det fortsætter med den nuværende transportminister. Det er skandale, der har parkeret dansk togdrift i skammekrogen.
Den nemmeste måde at skaffe hurtig finaciering er at pålægge bilisterne en vejafgift (svarende til andre landes motorvejsafgift) på 200-400 kr. p.a. opkrævet via motorregisterkontoret hos Skat. Det vill give nødvendige mia. og det vil ikke være belastende for bilisterne.
Den nemmeste måde at skaffe hurtig finaciering på er 'benzin-pricing' ...
Ja, men sæt turbo på GPS-baseret system
Det kan godt være at vi over tid skal satse på roadpricing, men vi skal ikke forlade ét uigennemtænkt system-monster, blot for at kaste os i armene på et andet.
Og tingene skal følges ad: Den offentlige transport skal være bedre og billigere, og det skal være muligt at parkere bilen nemt og sikkert, og fortsætte til centrum med bus eller tog (Park and Ride, som jeg f.eks. mødte det allerede for 10-15 år siden i Amsterdam). P&R-pladserne anbringes hvor det er muligt uden at rive forstæderne ned. Den konkrete afstand til centrum er mindre vigtig, idet man naturligvis har en, lav, enhedstakst for videretransporten. Så mangler vi lige at taxaerne i city skal være flere og billigere.
Først så kan man gå i gang med at kræve penge op hos dem der alligevel vælger at tage privatbilen med til centrum.
Som det fremgår, vil man ikke kunne regne med at tjene hverken en halv, en hel eller to hurtige milliarder på sådan en pakkeløsning. Men var det nu også det der var meningen?
Både og
Lige nu er det det eneste rigtige at droppe betalingsringen, da det nuværende forslag kommer på et yderst ubelejligt tidspunkt. Den kollektive trafik i almindelighed og de københavnske nærbaner og S-tog i særdeleshed er upålidelige og kan ikke erstatte den fleksibilitet og mobilitet man opnår ved kørsel i egen bil.
Ret disse problemer først, før man begynder at udsætte alle med ærinde i København for en ekstraskat - Da det for manges vedkommende ikke vil presse dem over i den kollektive trafik, så en betalingsring på nuværende tidspunkt er reelt bare en ekstraudgift for en meget stor andel af befolkningen.
Og dette udsagn kommer i øvrigt fra en aalborggenser, der egentlig ikke har noget imod at man arbejder for det københavnske bymiljø, heller ikke selvom det kan koste lidt. Det skal bare ske på en ordentlig måde.
Det kommer an på prisen.
Hvis de andre partier i regeringen også må levere i forhold til deres fingeraftryk i regeringsgrundlaget kan SF måske få andet igennem, som er lige så markant SF-politik.
Eksempelvis kan højere topskatter betale nedbringelsen af billetpriserne.
Det ville være en handel SF kunne leve med.
- men jeg synes de skulle gå ud af regeringen. Eller smide de radikale ud.
S og SF kan ikke holde til den politik Vestager vil have dem til at føre.
Hun sender vælgere i hobetal over til Venstre.
De konservative socialdemokratiske forstadsborgmestre
Tiden vil arbejde imod den forkælede modstand imod betalingsringen. I andre storbyer er det et stort løft til miljøet. Ligeså kunne det blive i København. Det er beviseligt bilos påvirker dødligheden af lungekræft. Derfor er det vigtigt man erstatter med eldrevne offentlige transportmidler. Det ene udelukker ikke det andet. Men modstanden bunder i sværsyn og vælgerfrygt. Forstadsborgmestrene agere totalt konservativsocialdemokratisk ( den værste form for socialdemokrat) med udgangspunkt i parcelhus egoismen ( vælgergrundlaget der flød til DF ).
Der kan memt laves en fin og ukompliceret ordning med roadpricing. Ligeså nemt som over Storebælt. Lave en rabatordning til pendlere og andre der vil bruge den mere end én gang om dagen. Diferanceret tidsbetaling ligeså. Kom igang København !!
GPS roadpricing er fremtiden
Det er klogt hvis vi vælger en bedre løsning i stedet, en løsning som ville kunne eksporteres til store dele af verden hvis den kommer til at virke, nemlig GPS baseret roadpricing. Det ville være rart for en gangs skyld at se Danmark i spidsen for den teknologiske udvikling, snarere end som teknologisk pauseklovn som i tilfældet IC4. Om vore teknologer så kan klare opgaven, er en anden sag. Belært af erfaringer ville det nok være klogt at udlicitere software delen til f. ex. Indien.
tragikomisk forløb
det har været et direkte pinligt forløb, at se hvordan regeringen ikke har været i stand til at sætte dagsordnen og ladet sig trække rundt i manegen af medier, meningsmålinger og S-borgmestre i omegnen af kbh......
En regering der ikke vil sin egen politik
Det er ynkeligt! Hvordan skal man dog kunne tage en regering seriøst der ikke selv tør stå ved sin egen overbevisning? Det er som om at Venstre stadig mentalt sidder på statsministerposten i Danmark.
Synd og skam
Det er tvingende nødvendigt at få noget alvorligt gjort ved trafikken her i byen.Andre storbyer oplevede også modstand i begyndelsen,men i dag hører man ikke mere om det.Det er latterligt med den modkampagne der har været-giv det dog en chance.Men måske er der en smartere måde end egentlige bom-anlæg?
Hvem ringer klokkerne for?
100.000 med luftvejslidelser. Ifølge visse kilder. Men hvad pokker! Det vedkommer nok ikke forstadsborgerskabet der stemmer blåt. Dyt båt.
Imedens kører mediehalløjet omkring HTS's lederevner. Bizart. Problemet burde være et fælles anliggende for hele hovedstadsområdet.
Bilister kan aldrig mere klage over kø i København
Nu kan bilister aldrig klage over kø i København. Bilisterne ønsker åbenbart at sidde i kø end at have en myldretidsafgift. Jeg ønsker bilisterne tillykke med denne sejr.
Husk nu, hvis kødannelse bliver irriterende, at det er dit eget valg. En betalingsring vil have sørget for, at der vil være fem procent mindre traffik, så kødannelsen aldrig eller meget sjældent vil ske.
Svar: Bilister kan aldrig mere klage over kø i København
Jeg siger ikke du tager fejl, og jeg har ikke set data på noget af det - men er der kun tale om en 5% reduktion i trafik? Og batter det i så fald noget særligt? Skulle man ikke nærmere op på 20% før det virkelig kan mærkes..?
Svar: Bilister kan aldrig mere klage over kø i København
@ Mogens Skjold
Se www.oecdobserver.org/news/fullstory.php/aid/647
Hvad fuck er der galt med folk?
Hvordan kan det virkelig være folkestemningen at det skal være en menneskeret at forurene, smadre miljøet, være egoistisk og gøre folk syge med partikelforurening?
Demokratisk debat eller ej. Det er dem der har råd til biler der ødelægger det for os andre. Kan ikke se hvorfor deres behov skal vægtes højere end fattige, studerende eller folk der blot cykler som et moralsk miljømæssigt forsvarligt valg.
Svar: Hvad fuck er der galt med folk?
Øh, jeg har partikelfilter på min bil. Endvidere har jeg lagt kr. 200.000,- i statskassen alene i registreringsafgift. Egoist? Mig? Tak for ingenting.
Thomas.
Det er korrekt at du har betalt mange penge ekstra for din bil. Men som cyklist er man ret ligeglad. Det er super klamt at indånde bil os. Hvis du ikke tror på mig så prøv at stikke hovedet ned til din udstødning.
Tænk på det som med smøger... Der bliver der også betalt ekstra... Men hvis du er tvunget til passiv rygning så er du da ligeglad hvad ekstra der bliver betalt... Du vil bare gerne slippe for skadelig røg i dine lunger.
Jeg synes at mange bilister mangler at erkende over for sig selv, at det ikke er en naturret at de skal forurene andres lunger. Det ville være rart at de i det mindste erkender at det er et problem der skal findes en løsning på.
Jeg synes folk skal kigge lidt på sig selv før de kommer med den slags dømmende udtalelser :) Det sekund Hr. Erik Storrud får tilbudt sit drømmejob, bare lige med den hage at han skal pendle, så ændrer perspektivet sig jo dramatisk.
Så længe man bor og arbejder i en by med velfungerende offentlig transport - f.eks. København - er det let og bekvemt at sidde på sin høje pedestal og uddele dom over dem der bor et andet sted og er nødt til at ha' en bil for at kunne komme på arbejde.
Erik: Det er ikke noget vi gør for at genere dig personligt. Vi lever bare vores liv, og sådan er verden tilfældigvis indrettet. Ingen er martyrer her.
Men Mogens Skjold...
Du vil bare gerne leve dit liv, men kan du se at måden du vælger at leve dit liv påvirker andre på den anden side af dit bilvindue?
Mener du at det er en menneskeret at køre bil?
Er du ligeglad med at det er sundhedsskadeligt, ikke kun for dig selv, men hovedsageligt dem på cyklen og fortorvet ved siden af dig, i vores relativt trængte hovedstad?
Jeg kender ikke dine svar, men jeg håber at du kan se at der er et reelt problem. Et problem der skal løses. Spørgsmålet er hvordan. Trængsels/miljøringen var et bud. Nu er den død. Men hvad så...?
Du siger du bare gerne vil leve dit liv... Okay.... Men vi er andre der gerne vil leve et liv uden sundhedsskadelig os i vores lunger. Det ville være rart hvis bilister anerkender dette problem i deres indlæg i debatten, og ikke kun tænke på deres eget liv og hverdag, men også tænker på konsekvenserne af deres valg for deres medmennesker uden bil.
Indfør P-zoner i hele København
Til dagligt kører jeg ud af København hver morgen kl. 8 for at komme i den udflytterbørnehave, hvor jeg arbejder. I de 14 år, hvor jeg er kørt til Ellinge Strand er trafikken bare vokset og vokset. I dag er der kø fra Farum og ind til hovedstaden. Det er ikke holdbart.
Hvis regeringen dropper en trængselsring burde det være muligt for Københavns Kommune inden for de nuværende lovgivningsmæssige rammer at gøre hele kommunen til P-zone og opkræve gebyr på alle veje for alle ude fra kommende biler, så det ikke kan betale sig at medtage en bil inden for kommunens grænser.
Svar: Indfør P-zoner i hele København
Du kører jo selv i bil gennem byen på vej til dit arbejde udenfor byen.
Ærgeligt !
Specielt for miljøet, som efter min mening er den store taber her...
Der skal findes et alternativ
Lige nu er det en håbløs politisk mission at etablere en betalingsring. Det er lykkedes Venstre at skabe en stemning, som gør det helt umuligt at få projektet igennem. Folkestemningen er blevet så voldsom, at det vil være politisk selvmord for S at insistere på at gennemføre projektet. Det var ellers en Venstre ide, som bl.a blev fremført at Søren Pind, da han var borgmester.
Nu står vi så med et miljø-og trængselsproblem, som ingen har en løsning på. Resten af Norden kan godt finde ud af det, og hvor vi normalt betragter os som værende på forkant med miljøet, er vi i denne sag temmelig meget på bagkant.
Ja, det er godt den er droppet..
Naturligvis er det skidt med trafikken i København. Rigtigt skidt. Problemet med betalingsringen er blot at den hverken ville løse trængselsproblemet eller forureningsproblemet - næsten alle de køretøjer man ville lede væk ville have været benzinbiler og de dieselkøretøjer der ville være bedre plads til (lastbiler, busser mv.) forurener langt mere.
Dermed ville man have spildt en masse gode investeringer på en løsning der ikke gjorde noget virksomt - og som tilmed ville vende den tunge ende nedad. Ved at investere i en ny metrobane, en letbane eller (hvor kættersk) en havnetunnel ville man rent faktisk lede noget trafik væk fra Københavns centrum på en konstruktiv måde istedet for at "brænde pengene".
PS: Inden nogen beskylder mig for at være en grim bilist. Ja, det er jeg når skal rundt uden om København. Skal jeg ind til København centrum sker det ALTID i metro og s-tog - for jeg er enig - trafikken i København centrum er forfærdelig.
Tillykke tillykke
Dette er en kæmpesejr for det liberale Danmark. Som udtrykt af Joachim B Olsen under valgkampen om betalingsringen på et vælgermøde jeg deltog i. "Jeg vil kæmpe imod enhver politisk forslag der griber ind i min personlige frihed."
Underforstået fællesskabet og samfundets bedste på stå i anden række i forhold til borgerens ret til at køre bil hvornår og hvorhen og hvorlangt borgeren ønsker.
Dette er absolut krænkende for os der i en højere sags tjeneste - fællesskabet, vores fælles samfund, det fælles bedste - gerne tilsidesætter vore egne behov og ønsker og gerne betaler skat og i det hele taget lever langt dyrere end vi kunne gøre fordi vi prioriterer fællesskabets bedste.
Nu tror jeg regeringen skal til at passe på. Ingen finansskat. Ingen betalingsring.
Hos store dele af den danske befolkning er der indignation og vrede mod det nyliberale regimente. De troede at den nye regering ville noget andet. Og det ville de så ikke.
Svar: Tillykke tillykke
Hvis han vil kæmpe mod ethvert indgreb i den personlige frihed, så synes jeg også han skulle gå til kamp mod parkeringsafgifter og -vagter :)
Svar: Tillykke tillykke
Det griber fandme ind i min personlige frihed at du udstøder al din klamme bilos, mens jeg ikke engang må tænde en smøg. Tillykke og hurra!
Vidner om dårligt lederskab
Uanset hvad man måtte mene om den så debatterede betalingsring, er det uomgåeligt at det at den nu tilsidesætte vidner ikke bare om dårligt politisk lederskab fra Thornings side, men også om et meget svagt funderet regeringsgrundlag. Ja, betalingsringen er upopulær, også blandt socialdemokratiske borgmestre og andre, men det er nu engang statsministeren der lægger den politiske linie, og hende der må tage den tæsk der deraf følger. Det er en del af processen. Da Løkke introducerede sin efterlønsreform måtte han også bide kritikken i sig, ligesom alle andre statsministre før ham har gjort det. Sådan er det politiske spil. På et af de absolut væsentligste punkter i statsministerens jobbeskrivelse - nemlig ansvaret for at sætte en dagsorden og forsøge at gennemføre den, at lede med andre ord - har Helle Thorning desværre fejlet eklatant. Det er et åbentlyst ledelsesproblem når Thorning ikke kan skabe enighed mellem 3 partier (S, SF, R) som alle går ind for betalingsringen.
Stolt af at være dansker....
...fordi vi mangler den politiske korrekthed som er gældende i f.eks. Sverige og Norge og er i stand til at gøre oprør mod en helt igennem tåbelig ide udtænkt af en verdensfjern city-elite. Også at socialdemokratiske omegns-borgmestre og fagbevægelsen ikke blot slår hælene sammen og følger partilinjen, men siger deres mening lige ud.
Danmark har nu undgået at blive lænset for dyrebare milliarder af kroner hvert eneste år af borgernes købekraft, hvor langt hovedparten ville have gået til et administrativt system, der hverken skaber vækst eller velfærd.
Til lykke København!
Svar: Stolt af at være dansker....
Tja. Har nu indtryk af, at det faktisk fungerer f.eks. i Stockholm og i Oslo. Men tillykke da - med pladsen i køen :-) Det er vel ellers givet, at hvis roadpricing er lige om hjørnet, skal vi ikke bruge penge på en betalingsring, men satse på gps-baseret roadpricing i stedet.
Svar: Stolt af at være dansker....
Ja, Erling, nu stárter der sikkert et nyt projekt omkring road-pricing. Men, lad os nu ikke tage sorgerne på forskud. Den køber danskerne sikkert heller ikke uden videre......Måske vil vi ikke kunne lide at centrale registre skal have alle informationer om hvor vi er hvornår til enhver tid i vores bil?
Jeg satser i hvert fald på, at at det anarkistiske element mod offentlig kontrol fortsat vil være levedygtigt hos os....
Angste bilister og freden i forstæderne
Det kan jo ikke passe, at en udgift på fx. 30 kr om dagen er så uoverskuelig for bilisterne. Så ville de vil ikke køre én i hver bil. Eller købe biler, der er så meget dyrere, end nødvendigt.
Næ - der er noget mere alvorligt på spil: den almindelige forstadsdansker er blevet bange for at køre i tog/bus med fremmede mennesker. Ligesom med "gated communities" er det et udtryk for en blanding af angst for "pøbelen" og en arrogant og forkælet selvopfattelse.
Mon ikke en del af de bilister, der ikke kan forestille sig at afbøje deres selvoptagethed af hensyn til den million mennesker, der bor i København, ville gå meget vidt, for at forhindre bare 1000 daglige biler tæt forbi deres egen gadedør hver dag. Tænk hvis de små søde børn ikke kunne gå ud og lege uden at risikere en pludselig død. Eller at skulle holde vinduerne lukket for ikke at få giftig luft indendøre.
Men så er det jo herligt at være en velbjerget forstads-dansker!
Svar: Angste bilister og freden i forstæderne
Inden du hakker for meget på forstæderne skal du huske at Københavns Borgerrepræsentation selv sagde "nej" til en betalingsring da det blve foreslået at lægge den i Ring 2 (dvs indenfor kommunegrænsen). Det var efter massiv lokal modstand fra københavnere i Valby, Brønshøj, Amager m.m.
Iøvrigt var prisen sat til 25 kr pr. vej = 50 kr. pr. dag. = 1.000 kr. pr. måned.
Tror du virkelig det er derfor? Du tror ikke mere det hænger sammen med at en tur der tager 35 minutter i bil vil tage 2 timer med offentlig transport, og de her folk har en hverdag der skal hænge sammen?
Forfærdeligt
Så kan de godt udskrive valg med det samme.
Velkommen til underholdningen - Børnehave Danmark
Kære Politikenlæser, kære danskere, kære blok-opdelte Danmark.
HVAD SAGDE JEG.
vi har virkelig brug for denne diskussion... alle mand til bloggen....dødrelevant..... biler, pis i kog, latterlige regering..... dumme SF......tabere .... Altså, jeg synes at det med betalingsringen ......... hover hover .... og hvis bare rød blok.... modsat blå blok.... mudderkastning mudderkastning.
Faktisk går jeg meget mere op i det end eurokrisen.....latterlige grækere..... Villy taber ansigt....Geertsen havde ret...... bla bla bla bla bla......det skal være svært og dyrt at køre i bil.... jamen byen sander til i TRÆNGSEL..... Børnehave, børnehave børnehave
Win Win
For dem der benytter den kollektive trafik, bliver det billigere
Billister slipper for deres forhadte trængselsring og får forsat lov til at holde deres i køer.
De skal bare slippe lidt penge over skatten for det
Efter hetzen, tømmermændene?
Med hetzen mod trængselsringen har de borgerlige partier reel skadet København og Danmark varigt for en kortsigtet sejr i meningsmålingene.
Folk taler om roadpricing, men realiteten er at, der også først vil være massiv modstand mod et sådant sysem. Og efter denne sag er der forsvindende chance for at den nuværende eller en fremtidig regering vil tage en sådan chance.
Tilbage er bilkøerne, osen og det dyre kollektive traffiksystem. Når folk forbander disse ting langt væk i fremtiden, så kan man håbe, at de også vil sende den reaktionære borgerlige opposition en kort tanke.
Regering: NUL; Opposition: NUL; Christianborg' børnehaves diskussionsklub: SEJR
Regerings lederskabs- og sammenholdsevner leverer igen "utrolige" resultater, oppositionens kamp for de billige point viser sig igen fra sin "pæneste" side.
Endnu engang taber danskerne, miljøet og ikke mindst Danmarks skrantende image.
Stort tillykke til alle vores fantastiske politikere.
Vi er stolt af jer!
Det er ikke bare S ansvar
SF bærer også sin del af denne misere. SF har ikke evnet at bære det ansvar som regeringsdeltagelse bærer. Cekic's 'Carina' sag er bare et eks. på at SF ikke tager det så nøje med fakta. Det samme gør sig gældende med 'ringen'. Man har på intet tidspunkt akcepteret, at den rent faktisk ville ramme mange hårdt, at det ville være svært at få et tilstrækkeligt provenu til at bruge til den kollektive trafik.
Jo mere stivnakkede SF'erne er desto mere kan man være klar over at de ikke er forberedte.
Det er jo det det handler om!
Man kan ikke lade være med at tænke om diskussionen mon havde været så negativt ladet, hvis man havde besluttet at kalde det en "Miljøzone" i stedet for en betalingsring. Der er jo ingen der kan lide at punge ud, men vi kan alle godt lide miljøet... synes det er en skam at det ikke kom længere. Måske var det ikke perfekt, men det var en start.
Den løsningsløse opposition
Nej det har nok ikke ligefrem været det pæneste politiske arbejde som den siddende regring har udsat os for i forbindelse med præsentationen af den trængselsring som efter sigende er ved at blive skrinlagt, men når stormen på et tidspunkt aftager for regeringen efter dette fatale nederlag, ja så står det også tilbage meget tydeligt at oppositionen intet alternativ har til en trængselring.
Man har set en opposition, der uden nogen reelle alternativer til en løsning af det trafikale kaos i København har råbt op i landets aviser om hvilke ulykker den begrænsning af trafikken ville medføre for omegnskommunernes borgere uden det mindste hensyn til Københavnerne.
Det vil imorgen stå lysende klart imorgen, når regeringen imorgen præsentere sit forslag at landet har fået en løsningsløs opposition.
Svar: Den løsningsløse opposition
Hmmmm.... Er kaos så stort, som du skriver? Ikke min daglige oplevelse.
Se et humoristisk indlæg om trængsel på:
http://www.180grader.dk/Politik/traengsel-i-fakta-og-netto-koster-samfundet-1-9-milliarder-kr
Tak til HTS
Det er ingen skam at droppe et dårligt forslag - det er godt at lytte til befolkningen og fornuften. Ikke så ringe endda, måske en ny start?
Hvad så med trængslen?
København er sprængfyldt med småbørn, og der kommer flere og flere til. Netop børn lever tæt på udstødningsrørene fra bilerne. Når nu betalingsringen er droppet, vil der komme endnu flere børn med astma og andre luftsvejslidelser. tæller det slet ikke? Jeg arbejder selv på kontor ud til en københavnsk vej, der er så bilforurenet, at vi ikke må åbne vinduerne fra kontorene. Og på selv samme vej kører der et menneske i hver eneste bil. i endeløse køer...hvad sker der for dig Danmark ?
Mildest talt elendigt håndværk at regeringen ikke kunne stå fast på sin egen politik og forhandle en indlysende vindersag for miljøet igennem.
Øv, øv og tre gange øv...
Svar: Hvad så med trængslen?
Ja, hvad med den?
Nu kommer der måske et gennemarbejdet forslag fra kommissionen som kan give nogle bedre bud på hvordan trængslen og forureningen kan kommes til livs.
Betalingsringen ville ikke have haft nogen mærkbar effekt på forureningen, det viser de fleste analyser. Så du kan sige nok så mange gange øv. Den ring havde hverken gjort fra eller til.
Demokratur?
Jeg havde i den grad håbet at vi langt om længe havde fået en regering der turde tage de rigtige beslutninger, også selvom de måske var upopulære. Men alt håb for den københavnske luft og køerne på vejene er ikke ude. Man kunne forbyde al indkørsel med dieselbiler uden partikel-filter, lægge mulighed for at udskrive bøder for at have bilen stående i tomgang i over 15 sekunder, inddrage halvdelen af vejbanerne og kun tillade kørsel med mindst 2 i bilen i disse, osv.
Ligegyldigt hvordan man vil løse trængselsproblematikkerne i en storby vil folk altid hyle op, og det er simpelthen nødvendigt at turde tage upopulære beslutninger.
Jeg græmmes.
Hold nu op med at lade jer trække rundt i mediemanegen af diverse folkestemninger, der oven i købet helt åbenlyst piskes op af oppositionens pressetjenester.
NB! jeg tror at politikerlede opstår som følge af at politikere ikke tør lede.
Alternativet er
- at få flere busbaner.
- færre bilbaner
- færre p-pladser
- bredere cykelstier (flere baner), og markant bedre forhold ved lyskryds
- færre højresvingsbaner, og før cykelstien frem foran bilbanen, så cyklisterne ikke skal "flette" med bilerne.
- flere grønne cykelbølger
Udvid kollektiv transport med flere dobbeltdækker busser til busbanerne, og selvfølgelig flere s-tog.
Når den kollektive transport er udvidet, så reduceres transportfradraget gradvist for alle der kører IND til København og omegn. Provenuet bruges til at reducere prisen for den kollektive transport i Københavns området.
Problemet med betalingsringen var at den entydigt blev lanceret som løsning på trængselsproblemerne, men SF og EL var så forhippet på også at bruge den som grøn løftestang OG skatteskrue, at ALLE der kørte ind og ud af København skulle betale. Dét var problemet. Der er jo ingen trængselsproblemer mellem kl. 10-14, og efter kl. 17/13.30 og i weekenden, men det var SF meget sene til at erkende
Tilfredshedstyranniet.
Mange socialdemokratiske omegnsborgmestre sidder på et violet mandat. Hverken rødt eller blåt (og heller ikke radikalt). De er de konservative socialdemokrater (af andre således kaldet). Hvorfor går der så alligevel ged i sagen, når man er politisk neutral? Fordi vi her ser et tilfredshedstyranni, hvor man fravælger fællesskabet for egeninteressen.
Men poltikere har det jo desværre med at virke mere kompetente og beslutningsdygtige end de reelt er, samtidig med at de takker ydmygt for valget.
Miljøzone ville klart have været sværere at ignorere eller hidse sig op over i medierne, der dramatiserer det der bør være udramatisk og bygget på viden.
HTS forsøgte at sælge gården på den store plads. Det har været Gefundenes Fressen for medierne. De griner hele vejen til næste seertalsanalyse. Venstre smiler poli(ti)sk. Men hvad er det egentlig de griner ad?
Fungerede demokratiet bedre, kunne det være, fordi valgte politikerne med større respekt for processen og ikke kun for valgløfterne .
"Bilister"
Af ren nysgerrighed, og jeg håber der kommer nogle velovervejede og saglige svar.
Jeg synes "bilister" i mange af de pro-ring-indlæg der er her, er blevet et næsten mytisk væsen der blot elsker at forurene, sidde i kø og gøre livet surt for københavnerne.
De gange jeg kommer til at sidde i en kø (sker sjældent, da jeg bruger kollektiv transport ind mod byen), synes jeg det er en yderst stressende og ubehagelig oplevelse. Jeg bruger gerne lidt længere tid på at tage metro og s-tog af samme årsag.
Jeg kan ikke forstille mig at der er folk der nyder at sidde i kø og vente og spekulere om de mon kommer for sent på arbejde. Når de sidder i bilen må det vel være fordi de er tvunget til det, ja?
Man kan være tvunget, enten af for lang transporttid eller manglende fleksibilitet med kollektiv transport. Hvordan skulle en ekstra betaling kunne rykke det? Hvis det kunne, ville det virkeligt være ønskeligt?
Ignoranter i trængselskø!
Handler trængsle-/betalingsringen først og fremmest om billiger kollektiv trafik, nej det gør den ikke. Det handler om at få begrænset bilismens terror mod vores børn og børnebørns mulighed for at overleve den klima katastrofe, vi efterlader dem!
Der er åbenbart ingen ende på de tåbeligheder i ord og handlinger, der kan anvendes, når danskerne trues af angreb på deres symbiotiske og forskruede forhold til deres biler. Et forhold der helt tilsidesætter og tilsyneladende langt overgår deres omsorg for, at deres børn og børnebørn nogensinde får et muligt liv efter deres egen bortgang og smadring af klodens klima.
Trængslen og bilernes miljøsvineri er til oplysning IKKE noget nyt fænomen, det har eksisteret i årtier, så muligheden for at gøre noget ved det - også med bedre forslag har været til stede lige så længe. Nu kommer der så for første gang et gennemførligt forslag, som oven i købet er afprøvet i andre lande og så står ignoranter i kø for at skyde det ned uden noget alternativ!
Egoismen har igen vundet over videnskab og fornuft
Generelt er børn særlig udsatte, når det handler om luftforurening.
Årsagen er, at:
- børns luftveje og immunforsvar ikke er fuldt udviklede
- børn har en tendens til at trække vejret gennem munden
- børns luftveje er mindre end voksnes, og derfor bliver deres luftveje hurtigere blokerede eller generet af forurening
- børn trækker vejret hurtigere, og derfor indånder de mere luftforurening pr. kilo legemsvægt
Luftforurening er i øvrigt under mistanke for at have indvirkning på:
- for tidlig fødsel
- børnedødelighed
- mangelfuld udvikling af lungerne
- luftvejssymptomer
- forværring af astma og muligvis udvikling af astma
Børn, der har følsomme luftveje, astma eller allergi samt børn, der bor i områder med høj luftforurening, har størst risiko for at blive påvirket af luftforurening.
Citat: Astam-Allergi Danmark
http://www.pollenprognoser.dk/web/dinhverdag/luftforurening/boernersaerligudsatte
Kære Helle
Tusind tak for, at du ikke lod den væmmelige betalingsring blive en realitet.
Nu kan fortsat have min gang rundt i københavn velvidende, at vi næppe vil bevæge os i en betydelig mere positiv retning på OECD's liste over forurenede storbyer, hvor vi lige nu har en flot 40 plads ud af 70.
Nu har i så også mistet finansieringen til at sætte priserne ned på offentlig transport. Anyways, jeg havde alligevel købt medierne og blå bloks diskurs om, at i ikke holder jeres løfter. Nu kan jeg desuden forsat drille de af mine medstuderende med, at de tager bilen i skole, selvom det offentlige ikke kan betale sig for dem.
Jeg har selv boet i forstæderne i 7 år. Jeg er godt klar over, at mange ikke føler noget effektivt alternativ til bilen, når man skal ind til byen. Dog vil jeg påpege, at hvis vi valgte at købe letbane, fremfor den metro-cityring i er igang med at bygge, ville vi kunne nå langt ud i forstæderne, og derved minimere dette essentielle modargument til en betalingsring.
Vh
--
Underjordisk ringvej/havnetunnel vil afhjælpe trafikale og miljømæssige problemer
En langt bedre løsning end betalingsringen ville være en udbygning af havnetunnelen med en underjordisk ringvej. Det er utopisk at afskaffe biltrafik i København, så det er logisk at fordele trafikken med et underjordisk motorvejsnet uden kødannende lyssignaler. Der er udelukkende fordele ved dette:
1. Bilister ville være i stand til at krydse centrum uden kø.
2. Mere plads til busser og cykler på overfladen.
3. Forureningen ville nedsættes da man kommer hurtigere frem.
En sådan løsning fungerer ganske udemærket i andre storbyer. Hvis det kostede et par kroner at bruge vejen ville den hurtigt blive betalt, og bilister ville spare det samme beløb i brændstof. Registrering kan ske ved automatisk aflæsning af nummerplader; ingen stop for at betale. Turister kan benytte systemet gratis.
At bo i det voldtagede smørhul.
Endnu engang en situation hvor jyderne og forstadspøblen, bestemmer hvad Københavnerne skal være udsat for og leve med. Det er fandme en stor dag!! Nårh nej, det var bare en onsdag.
Og forresten, tillykke med at blive de samme populister som dem I har misundt i 10 år.
Det er godt nok en pinlig og sørgelig dag.
Okay kære bilejer... Ingen ring... Men hvad så istedet?
Det er en kendsgerning. Bil os er sundhedsskadeligt. Både for voksne og især børn. Og det er både samfundsmæssigt dyrt og en ulækker oplevelse for den enkelte.
Alligevel har jeg hørt flere bilister bl.a. Her på debatten sige at de jo har betalt for partikkelfiltre og betalt høj bilafgift.
Det er korrekt at man har betalt mange penge ekstra for sin bil. Men som cyklist er man ret ligeglad. Det er super klamt at indånde bil os. Hvis I ikke tror på mig så prøv at stikke hovedet ned til jeres udstødning.
Tænk på det som med smøger... Der bliver der også betalt ekstra... Men hvis man er tvunget til passiv rygning så er man da ligeglad hvad ekstra der bliver betalt... Man vil bare gerne slippe for skadelig røg i sine lunger.
Jeg synes at mange bilister mangler at erkende over for sig selv, at det ikke er en naturret at de skal forurene andres lunger. Det ville være rart at de i det mindste erkender at det er et problem der skal findes en løsning på.
Et nederlag ...
En indførelse af en "trængselsring", "miljøring", "betalingsring" med mere mere har både fordele og ulemper. Hvis man stiller sig på en motorvej vil man bemærke hvor mange bilister der ofte benytter bilen alene. Her er der et åbentlyst mangel på udnyttelse af kapacitet.
Et betalingsanlæg ville være adfærdsændrende til en vis grad. Der vil også ske en tilgang til den kollektive trafik. Der vil ganske givet være en miljøeffekt som ville kunne påvises statistisk. Og endelig behøves man ikke taksere pr kørsel men kørsler af et vist omfang.
Det ville begrænse den måske urimelige økonomiske byrde visse ville have i forbindelse med etableringen af et betalingsanlæg. Jeg mener regeringen burde have fastholdt betalingsanlægget, men lagt kompromisset i den måde der opkræves på baseret på kriterier der menes af fremme en ønskelig adfærd og en mere optimal udnyttelse af den vejkapacitet der er i københavn. Men lad os nu se hvad alternativet er ...
SF ER BILLIGT TILSALG
0,5 mia. kr. svarer til at nedsætte alle solgte tog billetter med 1-2 kr pr stk. Kan kaldes en sejr for SF's politik ? Nedsættelsen dække dårligt den seneste prisstigning på billetter i Hovedstadsområdet.
Men hvis SF er tilfreds har jeg et forslag:
Indfør millionærskatten som en fast skat på 15 kr/årligt for alle med over 1 mill. i løn -Det vil jo så være en ny stor sejr for SF.
NB: der foretages 240 mill. rejser med tog om året + busrejser jf. Danmarks Statistik.
Rigtig beslutning at droppe betalingsringen
På nuværende tidspunkt er det helt rigtigt at droppe betalingsringen.
Det kræver et langt bedre forarbejde, og tid til at modne tanken i befolkningen.. SF har haft de rigtige intentioner, men ikke forstået at det for nærværende var et håbløst tidspunkt at gennemføre lovforslaget i..
Før man laver en betalingsring skal den trafikale infrastruktur være på plads.
Procesen har virket som det var juleaften hvor Villy skulle have sin gave, vel at mærke betalt af hårdt arbejdende danskere
Pain in the ass
Jeg har lige været ude på Borups Alle, her hvor jeg bor. Allerede nu er køerne ved at være lange. Indtil kl. 9.30 sidder bilisterne i kø og kigger på hinanden. Alle sammen i hver sin bil. Så kan man gå inde på fortorvet og komme hurtigere frem end alle bilerne. Og hvis man skulle tage cyklen ind til byen - ja så vil man komme der ind endnu hurtigere.
Sådan har det været på Borups Allé år efter år. Hvordan tror folk det er at være ved Borups Allé med al den bilos fra biler, der hele tiden kører i tomgang.
I eftermiddag skal folk den modsatte vej hjem, og så er problemet der igen.
Det er ufatteligt, at man ikke kan se dette problem lige meget hvilken politisk farve, man har. En bilkø er hverken borgerlig, socialistisk eller sågar kommunistisk. Den er derimod bare pisse hamrende irriterende. Så politikere, der arbejder for ikke at løse dette problem, går åbenbart ind for at være pisse hamrende irriterende.
Det blev aldrig en vindersag, men hellere tabe ansigt end hovedet.
Om det er rigtigt, må fremtidens forskning jo vise, men det blev aldrig en vindersag for regeringen. Nu er der fundet det næstbedste, og på sigt vil der komme en løsning på biltrængslen i storbyerne. Men med en massiv negativ pressedækning, en opposition, der laver negativ kampagne, og som selv kun har det alternativ, at arbejdstiderne, så skal forskubbes, en vildt dum ide, så er odds for succes ret begrænsede. Når pressen er imod, er man ret magtesløs som regering. De kæmpede bravt i SF, men de håndterede det dårligt fra start. De har også selv gjort deres til, det blev en taber sag i befolkningen.
Thorning skar så igennem, og der er kommet absolut noget godt på bordet, hvor SF har fået et plaster på såret. Og med billigere billetter, en kommission med en deadline osv.osv så ser det slet ikke så tosset ud. Problemet for KBH. skal løses, og skal man tro overborgmesteren til morgen, så vil det også ske.
Jeg synes pressen kammer totalt over i deres retorik, og savner en seriøs presse
Hvor var opbakningen, da det gjaldt
Kan se, læse, at mange med mig har ønsket denTtrængselsring, men samtidig spørger jeg så også, hvor var jeres opbakning i medierne ved læserbreve, debatindlæg osv.osv. Her fik den negative presse overtaget. Vil I en Trængselsring, så slås for det i medierne, det er der presset er og der, man via meninger, kan gøre en forskel.
Regeringen kan ikke gøre det alene, der skal opbakning til fra mennesker ,som ved hvad de taler om, så skal ting ændres, så må man stemme politisk på de partier der vil renere miljø og mindre trængsel og også slås verbalt.
Svar: Hvor var opbakningen, da det gjaldt
Nu var vi mange som støttede op om en trængsels/miljø ring, men vi troede vel alle at når man er gået til valg på det, vundet valget og skrevet det ind i regeringsgrundlaget, så burde den jo være hjemme. Vi var mange som bare afventede eksperternes input om præcis placering osv.
Det er da helt vildt at de ikke som minimum lavede en ring som virkede i møldretimerne i den ene retning om morgenen og den anden om aftenen. Om ikke andet som et signal om at man ikke ønsker mere trafik i københavn.
Jeg er målløs...
Hvad med os andre?
Jeg er bevidst om, at man må starte et sted, når man skal lave fornyelse og forandring og fokus i øjeblikket er på København, men jeg kan ikke lade være med at fundere over den kollektive trafik i resten af landet.
En del politikere ønsker at gøre det mere fordelagtigt at benytte sig af den kollektive trafik, så antallet af biler på vejene nedsættes og dermed forureningen. Men hvad nu hvis man bor et sted i landet, hvor den kollektive trafik er ikke-eksisterende eller besværlig?
Jeg bor faktisk ikke i udkantsdanmark, men i den tredjestørste by i landet og jeg føler mig nødsaget til at tage bilen, da en tur med den kollektive ville øge min rejselængde med 30 min. eller mere, da bussen stopper 2 km fra vuggestuen, og cyklen har jeg brugt på den første del af rejsen til overhovedet at komme til bussen!
Jeg vil gerne tage bussen noget mere, så forbedringer er mere end velkommen. Og jeg regner da med, at politikerne taler for hele landet, når de snakker kollektiv trafik!
Typisk Dansk
Den danske regering har endnu en gang vist, at den bøjer af i vinden uden at stå fast på de principper og valgløfter, som var soleklare forud for valget i 2011. Til trods for undersøgelser og positive resultater fra Stockholm og London, som klart viser en nedgang i hovedstædernes trafik, vælger regeringen at lytte til lægfolk og amatører, der ikke har begreb skabt om disse forhold.
En række ubegrundede og usaglige formodninger, udelukkende skabt ved de sædvanlige skrækkampagner og tomme tønders buldren rundt i vores lille trygge andedam, har igen fået, såkaldt professionelle politikere til at ryste på hænderne. Politik skabes ikke ved angsten for, at noget eller nogen vil blive berørt af de tiltag som tænkes udført; der vil altid være nogen, som får ømme tæer! Politik skabes ved at søge indsigt om fakta, redelig, logisk og rationel argumentation for sine synspunkter og vederhæftighed i forhold til samme.
Jeg tror nok, at jeg har sat mit sidste X - det er ganske enkelt spild af tid.
Hvem er for og hvem er imod?
Hvis man bor inde i København og dagligt færdes der, så kender man trængselsproblemet i udpræget grad og ønsker at få gjort noget ved de trafikale problemer. Dette fordi, man ikke er ligeglad med, hvad der sker i byen.
Men hvis man kommer udefra om morgenen i sin egen bil, så skal man bare ind til byen og parkere - helst på Rådhuspladsen eller Strøget. Om aftenen kører man så ud af byen igen - ud til sin lille omegnskommune, hvor der er masser af frisk luft og langt mellem bilerne.
Jeg tror ikke, københavnerne er imod ringen, men det er dem udefra måske. Hvis vi laver noget her i København, så bliver det ofte omtalt som københavneri, og at vi pisser på alle andre udenfor. Nu kan vi så se, at alle udefra ikke vil København noget godt, men bare vil ind og køre rundt og parkere. Så op i røven med lange bilkøer og bilos. Og dog - de lange bilkøer SKAL vi selvfølgelig løse for dem, for det kan da ikke passe, at de skal sidde og vente i lange køer, når de skal ind for at parkere.
Hvad er i grunden problemet?
Trængsel og forurening.
Jamen så sørg dog for, at folk ikke har behov for at flytte så meget på sig. Det hedder lands- og byplanlægning!
Vi bliver jo ved med vore dumheder. Eksempel. København har ønsker om udvidelse af byen med 100.000 nye borgere inden 2025. Lige hvad vi har brug for!
Byg byerne (de store) mindre. Resten af landet skal vel også have en chance?
Hvor er solidariteten?
Miljøet og borgere i København og Frederiksberg er de store tabere i denne tragiske ok affære. Men desværre er det også tragisk at se hvodan socialdemokratiske borgmestre i omegnskommunerne hyler sammen med Gentoftes borgmestre.
I min verden har socialdemokrater altid stået for solidaritet og respekt for andre.
Den er gået fløjten i rendyrket egoisme! Trist, men nok resultatet af det blå regimes 10 - årige regeren her i landet
Så laŽdaŽvær'
Jeg føler i grunden, at betalingsringen er surmulet ihjel. Først og fremmest af venstre, der mener, at løsningen skulle være forskudt arbejdstid.
Det alternativ er en ren parodi.
Men dernæst en latterlig presse, hvis tilgang har været dybt ufaglig og præget af slagord, og af uendelig mange indvider, der bare er imod alting.
Betalingsringen var blot en økonomisk chikane, ligesom de fysiske chikaner med bump og forhindringer. Den skulle tage spidsen af trafikken, fordi bilisternes strategiske tilgang til langsigtede løsninger jo er begrænset af en uendelig bøvsende magelighed, og den skulle give et provenu, der kunne finansiere alternativerne.
Hver morgen vrimler utallige "1,5 ton blik dåse med een person" ind og ud af byen, og udløser udstødningsgas og skaber spildtider, som i forhold 25 kr er en særdeles bekostelig affære.
Københavnerne er for dumme. Vil de ikke have den, så laŽda vær. Og i den situation er det, at opgive den og det evige vrøvl, den helt rigtige langsigtede løsning.
Den borgerlige presses triumf!
Nu har alle medier i DK, siden den nye regering tiltrådte, skreget løftebrud og råbt stop betalingsringen. 73% af al omtale i TV, radio, aviser og tidsskrifter har været en sand hetz imod ringen. Det er derfor klart, at det fortrinsvis er de mennesker, der lever i os, røg og møg, som er for denne ring. 700 mennesker dør om året p.g.a. forureningen i KBH., men det blæser man på i forstæderne, bare man kan køre i hver sin bil. Det er desværre en eklatant sejr for den nyliberalistiske tænkning om, at "enhver er sin egen lykkes smed". Så blæse være med "de andre".
Men nu er det altså lykkedes for den overvejende borgerlige presse, at sætte sit grimme aftryk på debatten, så det er derfor meget naturligt. at en ansvarlig politisk leder, så finder andre og bedre veje, som ikke genere folkene i forstæderne. KBH`erne kan så bare kradse af.
De lovede takstnedsættelser kommer ligesom spor og materiel. Det er da en god begyndelse. El vil påse, at kommissionen ikke er en syltekrukke. 10 mdr.!
Klappe, klappe kage i V!
Trængselsringen er nu død. Det blev fejret med klappe, klappe kage i Venstre. Det er en godt dag for de rige bilister i Nordsjælland, medens " de andre" bare kan tage bus og tog.
De to V-regeringer har i de sidste 10 år mangedoblet biletpriserne på kollektiv trafik. Skiftende trafikministre, har privatiseret DSB, samtidig med, at de har trukket DSB`s overskud, til statskassen. Ministrene har ikke evnet at få vore dyrt indkøbte IC-4 tog til at køre. De står inaktive hen, ligesom Lars Løkke. De venter på, at en S-minister, også her skal rydde op, så pendlere og andre kan få bedre forhold på skinnerne.
Men lidt godt kom der da ud af dagens forhandlinger. Penge til anlæg og vogne, penge til billigere billetter. Det kommer leasingbranchen til at betale, hvilket er helt retfærdigt. Liberale synder, skal betales med afskaffelse af liberale fordele.
Nu er der 10 mdr. til forslagene om mindre trængsel og mindre forurening i de store byer. Det vil være en sejr for S`s roadprising eller GPS.
Kagemanden
Tænk at Danmark har en kagemand ?Ham kan vi vel nok være stolte af . Han har engang været Danmarks statsminister dvs. han blev aldrig valgt som statsminIster for Danmark heller ikke da der skulle være valg .vi er mange der er glade for at kagenanden ikke er statsminister mere .Kagemanden spurgte bare et parti der heder DF om tingene ,de havde besluttet ,og hvis DF sammen med lille C,kunne ødelægge tilværelsen for nogle indvandre ,så måtte kagemanden gøre lige hvad han ville .Godt at vi er kommet af med kagemanden Men jeg tror nu at kage manden har forregnet sig ,for der kommer en løsnining på problemet ,og det koster penge .Uanset om kage manden vil have det eller ej.
Den borgerlige presses dilemma!
Nu har en stor del af pressen, med BT, Qvordrup, Langballe, IB(en dame) m.fl. i spidsen, tordnet imod Helle T. og hendes regering, med undtagelse af Margrethe d. III.(B). Alt hvad HTS har rørt ved er amatøragtigt, dårligt lederskab og handlingslammelse. Så hellere AFR og LLR., der tromlede tingene igennem midt om natten, smallest muligt. De "små mænds" magt. Lykken er en kage; en "rævekage".
Kommentariatet må se i øjnene, at der er en anden lederstil end den, vi har set i de sidste ti år. Nu gider statsministeren høre på, hvilke argumenter, der kommer fra borgerne, organisationerne o.a. partier. HTS-regeringen vil gerne inddrage flest mulige i de politiske beslutninger, og den vil gerne indgå kompromisser for at få et bredt samarbejde i FT. Det er åbenbart uvant for både pressen og V. og for svært!
Venstre og den borgerlige presse tromler videre i samme stil som før, uden det er gået op for dem, at de også skal præstere andet end ævl og negativt bævl. De er vanedyr og "fattesvage".
Lars Løkkes mediestunt!
Har lige genset et indlæg i TV2, hvor Lars Løkke er hjemme hos Birgitte i Greve. De sidder hyggeligt og snakker om LLR`s repekst for de danskere, der hver dag udøver deres dont og holder DK i gang. LLR fører så behændigt samtalen ind på den nu nedlagte trængselsring. Helt forudsigeligt fremkommer der så en række udsagn, der fortæller om, hvor generende en sådan ring er for en ganske almindelig forstadsfamilie.
Pointen er, at det ikke er en ganske almindelig familie! Husfaren sidder tavs ved siden af og skriver flittigt på sin PC. Næsten hele tiden med ansigtet vendt væk fra kameraet. Grunden til det er, at samme husfar er en kendt Chr.-borg journalist, der tit render i hælene på specielt Helle T. Hvem sagde manipulation?
Dette er et klart eksempel på de uhæderlige og meget betændte metoder Venstre m. LLR i spidsen betjener sig af. Det viser helt klart, at TV2 og mange journalister er så himmelblå, at selv et "vejrskift" ikke påvirker dem.
Lad kommissionen arbejde i fred LLR!
Jamen der var jo flertal for betalingsringen......
Altså at man ikke gennemførte sin egen politik for så god en sag, som etableringen af en betalingsring er, er skammeligt........
Københavnerne er ved at gå til i støj, røg, stank og giftige luftarter. Ydermere er stor-"flåden" af biler livsfarlige for borgernes færden udendørs. Tænk at man ikke vil gøre mere for at undgå at ødelægge wonderfull Copenhagen!
Og bilisterne sidder stadig og glor med et hidsigt blik i lange, lange tidsrøvende bilkøer.
Helle Thorning gør det aldeles glimende som statsminister - men her gør hun i mine øjne en fejl ved ikke at gennemtriumfe betalingsringen ved at bruge sit flertal.
At hun siger, vi er et parti, der lytter - og trækker sig tilbage, hvis protesterne er for store er ikke statsmandskunst. En god leder tør gennemføre upopulære foranstaltninger for almenvældes gavn.
Hvor er det sørgeligt at den sag bliver lagt i syltekrukken i mange-mange år. Måske bliver den aldrig til noget den ring.
Men optimismen må ligge i road-pricing. Tør man det?
Log ind for at kommentere
Det kræver login til Politiken for at deltage i debatten. Har du ikke allerede login, kan du oprette det gratis.
OPRET NY BRUGER LOGINUdfyld debatprofil for at kommentere
Du skal have en debatprofil for at skrive kommentarer på politiken.dk.
UDFYLD DEBATPROFILDu har desværre karantæne fra at skrive på politiken.dk
Du kan ikke skrive på politiken.dk før din karantæne er påhævet.
Log ind for at kommentere
Det kræver login til Politiken for at deltage i debatten. Har du ikke allerede login, kan du oprette det gratis.
OPRET NY BRUGER LOGINUdfyld debatprofil for at kommentere
Du skal have en debatprofil for at skrive kommentarer på politiken.dk.
UDFYLD DEBATPROFILDu har desværre karantæne fra at skrive på politiken.dk
Du kan ikke skrive på politiken.dk før din karantæne er påhævet.
Se også
- S-ordfører: Jeg ved ikke, hvorfor Dan Jørgensen siger, som han gør 26. mar 10.42
- EL om betalingsringen: Regeringen har aldrig handlet offensivt 21. feb 22.59
- Kommentatorer: Thorning ser fortumlet ud i betalingsringsspørgsmål 21. feb 22.28
- SF-baglandet er fortvivlet over sagaen om betalingsringen 21. feb 20.52
- Trafikforsker: Billigere busser stopper ikke trængslen 21. feb 19.49
- Thorning på vej med billigere billetter 21. feb 18.48
- Radikale glæder sig over Thorning 21. feb 18.23
- Skuffet SF-borgmester: Thorning skulle have haft bedre styr på sit bagland 21. feb 17.36
- TV Redaktør: De konservatives trussel rammer helt rigtigt 27. jan 10.46
- TV »Betalingsringen er en rigtig møgsag for regeringen« 05. jan 20.42
Det store midterparti lever i en boble
Danske politikere kæmper den sidste krig - modsat resten af verden.
Knud Romer: Facebook er en kræftsvulst på internettet
Drop Facebook omgående, lyder opfordringen fra forfatter.
Det er ikke synd for mig
Hvis det ikke var for den anonyme sæd, havde jeg måske ikke været her i dag.
Unge debattører dyster på skarpe holdninger
I aften afvikles første semifinale i DM i Debat.
Pensionsmilliarder viser vej ud af krisen
Hvorfor investerer vi ikke danske lønmodtageres pension i ... danske lønmodtagere?
Ekstra Bladets sexkøbsannoncer bør forbydes ved lov
Ekstra Bladet bliver statspolitisk blåstemplet ved at modtage 10 mio. kr. årligt i...
Pinligt angreb mod Zornig
Overgreb mod børn bør ikke anskues som 'en meget privat sag', men som et højaktuelt samfundsproblem.
Tiggerne i S-togene provokerer mig
Tiggeriet er forulempende og provokerende for de rejsende.
Kollektivt fjolleri hjalp finanskrisen på vej
Krisen er vores fælles ansvar, ikke bare grådige finansfolks og uansvarlige bankers.
Debutant fremstiller to gamle mennesker usædvanlig modigt
ibyen anbefaler
-
23. maj. 2012 KL. 16.12 Biografen Jagten
- 24. maj. 2012 KL. 13.00 Kunst Emily Wardill
- 22. maj. 2012 KL. 10.56 Scenen Cirkusrevyen 2012
restaurant & cafe
Seneste Leder
-
25. maj 00.01
-
24. maj 00.01
-
23. maj 00.01
-
22. maj 00.01
-
21. maj 00.01
-
20. maj 00.01
-
19. maj 00.01
-
18. maj 00.01
-
17. maj 00.01
-
16. maj 00.01
- › Se flere
Seneste læserbreve
-
24. maj 19.05
-
24. maj 17.08
-
24. maj 13.42
-
24. maj 09.29
-
24. maj 09.25
-
23. maj 17.59
-
23. maj 16.40
-
23. maj 13.21
-
23. maj 12.07
-
22. maj 13.56
- › Se flere
Seneste Skriv
-
24. maj 07.00
-
19. maj 12.11
-
18. maj 12.47
-
18. maj 11.09
-
18. maj 10.39
-
15. maj 07.43
-
14. maj 12.41
-
11. maj 17.34
-
11. maj 11.17
-
10. maj 09.14
- › Se flere
Seneste Dagens tegning
-
25. maj 00.01
-
24. maj 00.01
-
23. maj 00.01
-
22. maj 00.01
-
21. maj 00.01
-
20. maj 00.01
-
19. maj 00.01
-
18. maj 00.01
-
17. maj 00.01
-
16. maj 00.01
- › Se flere
Mest læst i dag
-
23. maj 10.38
-
21. maj 10.34
-
24. maj 00.01
-
24. maj 07.00
-
24. maj 10.43
-
25. maj 00.01
-
24. maj 11.38
-
24. maj 19.05
-
24. maj 10.25
-
25. maj 00.01
Mest læst i går
-
23. maj 10.38
-
24. maj 10.25
-
24. maj 07.00
-
24. maj 00.01
-
24. maj 00.01
-
24. maj 00.41
-
24. maj 10.43
-
23. maj 14.48
-
24. maj 11.38
-
23. maj 13.36
Coldframe i cedertræ
Dyrk i dit drivhus - også på altanen eller terassen ! Cedertræ er en fuldstændig vedligeholdelsesfri træsort, der får en smuk grå patina henover årene, og udover det så dufter cedertræ fantastisk og giver varme til omgivelserne.
|
|
|
|
||||
|
Pluspris 150 kr.
Alm. pris 180 kr
|
|
Pluspris 1395 kr.
Alm. pris 1680 kr