undskyld. Teleselskabet M1 dummede sig i sidste uge. Nu siger det undskyld med ekstra taletid og data.
Foto: THOMAS BORBERG

undskyld. Teleselskabet M1 dummede sig i sidste uge. Nu siger det undskyld med ekstra taletid og data.

Forbrugerelektronik

Teleselskab siger undskyld til 40.000 kunder

M1, som smed hver tredje kunde på porten, siger undskyld med data og taletid

Forbrugerelektronik

Helt op i nærheden af en tredjedel af teleselskabet M1's kunder blev i sidste uge smidt af nettet. Forklaringen lød, at de ikke havde betalt deres regning.

Det var nemlig, hvad et helt nyinstalleret regningssystem hos teleselskabet havde analyseret sig frem til.

Kunderne havde betalt

Sagen var bare, at installationen af regningssystemet gik helt galt. De cirka 40.000 kunder havde faktisk betalt, hvad de skulle, men alligevel blev de smidt af nettet.

Nu kommer M1 med en undskyldning og en kompensation i form af ekstra taletid og flere data på mobilerne.

LÆS ARTIKEL

M1 giver kunderne to timers taletid og to GB data i kompensation de kommende to måneder, skriver netmagasinet mobil.nu.

M1’s direktør Bo Abrahamsen kaldte fejlen for 'rigtig træls'. Kunderne blev smidt af fra tidlig onsdag til sent onsdag aften, men fejlen er nu udbedret. I en mail til kunderne erkender Bo Abrahamsen, at det selvfølgelig ikke er godt, at kunderne oplever en sådan fejl.

Men allerede om mandagen begyndte det nye system at spytte første rykker ud til de omkring 40.000 kunder, som udgør næsten en tredjedel af samtlige M1-kunder, så selskabet havde faktisk to dage til en stille undren over, at en tredjedel af kunderne tilsyneladende nu pludselig ikke havde lyst til at betale deres regning.

FACEBOOK

Redaktionen anbefaler:

Læs mere:

Mest læste

  • Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce