Annonce
Annonce
Guides

Guides Forøg dit stofskifte

Bliv klogere på stofskiftet.

Spring ikke måltider over. Spis 5-6 små måltider om dagen.

Spis din frokost ved skrivebordet før din egentlige frokostpause, og brug pausen til at gå en 25-minutters tur. Snup trapperne, hvis du virkelig vil gøre en forskel.

Drik masser af vand, 6-8 glas om dagen.

Spis protein ved hvert måltid, fisk, tofu, æg og fjerkræ. Det kan hjælpe til at gøre måltidet mere mættende og vil sænke fordøjelsen lidt. Du vil ikke pludselig forbrænde mange flere kalorier ved at spise lidt ekstra protein, men det vil kræve lidt mere i fordøjelsesprocessen. Det er vigtigt ikke at gå amok i proteiner, 1½ gram per kg kropsvægt per dag er rigeligt!

Bevæg dig. Folk, der har meget spontan, rastløs bevægelse, som trommer med fingrene på bordet, vipper med foden, når de sidder ned, eller danser lidt rundt, når de står op, kan forbrænde op til 500 kcal om dagen blot ved disse bevægelser. Advarsel: Drop de rastløse bevægelser til vigtige møder eller under vigtige samtaler, for folk vil misforstå dig som værende utålmodig eller uinteresseret.

Gå eller ta’ cyklen til arbejde.

Del link