Betjente bag et skilt, der viser hen til Hutton-undersøgelsen. - Foto: AP
Foto: AP

Betjente bag et skilt, der viser hen til Hutton-undersøgelsen. - Foto: AP

Guides

Slankeskolen 6: Om viden og vilje

Det handler om viden, forberedelse og gode strategier. Og hårdt arbejde!

Guides

»Det er også bare fordi, jeg har rygrad som en regnorm.«

Det er den respons, jeg ofte møder, når jeg snakker med mennesker, der har prøvet at tabe sig, men ikke har haft succes med at holde det på lang sigt.

Lav en realistisk plan Men det er ikke fair. Sandheden er nemlig, at det er færre end en ud af ti, der har succes med at holde et vægttab på lang sigt.

Og typisk er det ikke viljestyrken, den er gal med.

Start med at beslutte, hvordan du vil gribe det an. Lav en realistisk plan, skriv den ind i din kalender og lav en kontrakt, hvor du forpligter dig overfor dig selv.

Mange fejler, enten fordi de ikke har en egentlig plan, eller fordi den er urealistisk.

Planlæg din tid

Hænger din hverdag f.eks. kun akkurat sammen tidsmæssigt, så kan du ikke forvente, at du kan lægge endnu en time oveni til træning, uden at der er andet, du så bliver nødt til at droppe.

Døgnet får ikke flere timer, så du må ’købe’ dig til trænings-tid ved at give afkald på andet eller rokere rundt.

Planlæg realistisk, så du giver dig selv bedst mulige betingelser for at lykkes. Det er en vigtig start.

Redaktionen anbefaler:

Mest læste

  • Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce