Annonce
Annonce
Politik

DI efter bro-sammenbrud: Sorteper ender hos erhvervslivet

Partierne må mødes igen om finansiering af en ny Storstrømsbro, siger branchedirektør i DI Transport

Storstrømsbroen er for vigtig til at skulle udsætte for et politisk sammenbrud i forhandlingerne.

Derfor må politikerne prøve igen.

Sådan siger branchedirektør Michael Svane, fra DI Transport, efter netop forhandlingerne om en ny Storstrømsbro brød sammen.

»Uenigheden betyder, at nødvendige beslutninger forsinkes og udskydes. Vi skal have parterne tilbage til forhandlingsbordet«, siger han.

LÆS ARTIKELForhandlinger om ny Storstrømsbro er kollapset

Der kan investeres 30 milliarder kroner ekstra i infrastruktur indtil 2020, hvis de offentlige udgifter prioriteres rigtigt, vurderer DI.

»Sorteper ender hos erhvervslivet, som er dybt afhængige af mobilitet og infrastruktur«.

»Forbedring af infrastrukturen er øverst på virksomhedernes ønskeseddel, og der er behov for en plan for investeringer i infrastruktur«, siger Michael Svane.

Planen skal ifølge ham både rumme udbygning af vejnettet og den øvrige trafikale infrastruktur.

Del link