Annonce
Annonce
Film & tv For abonnenter

Følsom instruktørdebut ligner et gammeldags tv-drama

Alex Kurtzmans 'People Like Us' om halvsøskende er en halvbagt affære.

I ’People Like Us’ kan man stadig kan skimte konturerne af en god film bag slutresultatet.

Alex Kurtzman har produceret og skrevet (til både ’Star Trek’ og ’Transformers’) og gjort ved i Hollywood og instruktørdebuterer nu med ikke helt sikker hånd.

LÆS ANMELDELSEStar Trek skraber det kitschede image af

’People Like Us’ er historien om en ung mand på flugt fra sig selv.

Sam er hidsig sælger sidst i tyverne. Den fremmedgjorte søn af en musikproducer, som kompenserer for opvækstens manglende anerkendelse med oppustet ego og flugtreaktioner. Sam kommer for sent til sin fars begravelse, men ikke for sent til at opdage, at han har en ukendt halvsøster.

To sårede søskende, som ikke har kendt til hinandens eksistens. Sådan bliver det ved i en rum tid, for Sam er vokset op i et hjem, hvor der var mange ting, man ikke talte om. Sams problemer med at åbne munden om svære ting er den altovervejende grund til, at filmen ender med at vare små to timer.

Køn dusinvare
’People Like Us’ er personligt stof.

Kurtzman er selv vokset op med bevidstheden om at have ukendte ’halvsøskende’ et sted derude og oplevede en dag tilfældigt at møde en af dem. Men det er, som om han med vold og magt har villet gøre filmen til et alment drama uden helt at kunne finde den rette balance med det personlige.

’People Like Us’ ligner også en film, hvor musikken har spillet en meget større rolle end den spinkle ramme, den nu udgør.

Abonnér og få fuld adgang til artiklen, samt alt på politiken.dk for 66 kr. per måned.

Allerede abonnent? Log ind

Del link
Annonce
Mest læste
Dit politiken
Annonce